Polski
Gamereactor
wiadomości
Detroit: Become Human

David Cage: "Nie ma tematu, którego nie powinno się poruszać w grach"

Spotkaliśmy się z reżyserem studia Quantic Dream podczas imprezy Gamelab, aby porozmawiać o ograniczeniach gier wideo.

HQ

Podczas tegorocznej edycji Gamelab w Barcelonie zarówno Josef Fares z Hazelight, jak i David Cage z Quantic Dream opowiadali o ograniczeniach gier wideo. Po panelu spotkaliśmy się z Cage'em, by kontynuować temat.

"Obaj zgodziliśmy się, że nie ma ograniczeń w grach" - powiedział. "To znaczy, wierzę i uważam, że gry są pełnoprawnym medium, takim jak telewizja, jak literatura, jak kino, można w nich poruszać dowolną tematykę. Należy to robić z talentem i wyczuciem, ale nie ma tematu, którego nie powinno się poruszać w grach."

Następnie poruszyliśmy wątek Detroit: Become Human, jako że jest to najnowsza gra studia, która skupia się na kontrowersyjnych i poważnych tematach.

"Wiesz, w Quantic Dream pracujemy nad opowiadaniem interaktywnych historii już od 22 lat, więc nauczyliśmy się tego nowego języka, tego interaktywnego języka" - wyjaśnił Cage. "W jaki sposób opowiedzieć historię, w której głównym bohaterem jest gracz, który dokonuje wyborów? Jak pociągnąć konsekwencje tych decyzji? W jaki sposób możemy sprawić, że gracz wejdzie w skórę tych postaci i podejmie interakcje z otoczeniem?"

"Nabieraliśmy doświadczenia gra po grze, a Detroit: Become Human to historia androidów i bliskiej przyszłości, w której walczą one o swoje prawa. To coś, co być może rezonuje z erą, w której żyjemy, z naszym społeczeństwem. W grze chodzi przede wszystkim o ludzi walczących o swoje prawa i pragnących wolności.

"Motyw AI także był interesujący. Myślę, że obecnie jest to temat na językach; wielu ludzi go kwestionuje i zastanawia się, czy powinni martwić się o sztuczną inteligencję w przyszłości. W grze przyjęliśmy bardzo konkretne stanowisko, które mówi wprost, że być może to androidy są dobre, a ludzie to złoczyńcy. Wszystko to łącznie stworzyło coś, co oddziaływało na wielu graczy."

Aby dowiedzieć się więcej o Detroit, zerknijcie na pełny wywiad dostępny poniżej, w którym Cage mówi także o tajemniczym znaczeniu RA9.

Czy zgadzacie się ze stwierdzeniem, że w grach wideo należy poruszać każdą tematykę?

HQ
HQ
Detroit: Become Human

Powiązane teksty



Wczytywanie następnej zawartości