Po siedmiu latach nieprzerwanego wsparcia, 35. i ostatnia aktualizacja, The End is Near, doszła do Dead Cells.
Aktualizacja jest przede wszystkim rozszerzeniem mechaniki klątw, a także dodaje nowe moby, broń, mutacje, efekty biomów i wiele opcji dostosowywania graczy. Deweloperzy Motion Twin i Evil Empire zabrali się do mediów społecznościowych, aby podziękować społeczności gry za nieustające wsparcie, które musi być słodko-gorzkie dla fanów, ponieważ chociaż nadal będą pojawiać się poprawki błędów i problemów w grze, jest to koniec jej cyklu rozwojowego.
Motion Twin przenoszą się do roguelite Windblown, a Evil Empire niedawno wydali The Rogue Prince of Persia. To jednak nie koniec dla Dead Cells pod każdym względem, ponieważ Motion Twin stwierdziło, że The Beheaded, główny bohater gry, będzie nadal pojawiał się w innych dziełach.
Ale nie wszyscy będą patrzeć wstecz z sentymentem. Jedną z takich osób jest oryginalny projektant Dead Cells, Sébastien Benard, który wcześniej nazwał decyzję Motion Twin o zakończeniu prac nad grą (jak twierdzi) "najgorszym możliwym do wyobrażenia posunięciem dupka przeciwko Dead Cells i Evil Empire ". Aby uzyskać więcej informacji, możesz przeczytać pełne oświadczenie Benard tutaj (dzięki PCGamesN i Eurogamer).