Xbox Series S jest gorącym tematem dyskusji od dłuższego czasu, a zawsze popularne urządzenie jest oskarżane o spowolnienie rozwoju grafiki w branży. Ale podczas gdy niektóre studia miały z tym problem, inne nie mają żadnych problemów, a niedawno informowaliśmy, że GSC Game World rozważa wydanie trybu wydajności 60 klatek na sekundę dla S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, a Take-Two nie martwi się ani trochę Grand Theft Auto VI.
Ostatnio Death Stranding Director's Cut został rzucony w cień na Xbox Series S i X i wielu zastanawia się, jak dobrze gra działa, zwłaszcza na słabszej konsoli, biorąc pod uwagę, że w rzeczywistości została opracowana głównie dla PlayStation 5. Digital Foundry przyjrzało się teraz tej sprawie - i ma dość miłe wieści. Stwierdzają one, że:
"Xbox Series S jest absolutnie fascynujący. To znakomity port, który skaluje się bardzo, bardzo dobrze do konsoli juniora. Tryb jakości nie rozwiązuje tak wielu szczegółów, a ze wskaźników rozdzielczości możemy zobaczyć, dlaczego - używa dynamicznego zakresu skalowania rozdzielczości od 900p do 1080p.
Niezwykłe jest to, że spadek liczby pikseli w maszynie 4TF skutkuje wyjściową liczbą klatek na sekundę, która jest szybsza niż odpowiedniki w trybie jakości w Series X i PS5. I może to i dobrze, ponieważ istnieje prawdopodobieństwo, że posiadacze Series S będą mieli mniej wyświetlaczy VRR - więc im bliżej do zablokowanych 60 klatek na sekundę, tym lepiej.
Ogólnie rzecz biorąc, wydaje się, że Kojima Productions wykonało fenomenalną robotę przy tym wydaniu i nikt nie powinien czuć się niezadowolony z tego, co gra ma do zaoferowania, bez względu na to, jaką mają konsolę Xbox.