Grand Theft Auto VI prawdopodobnie zaoferuje niespotykaną szczegółowość graficzną i realizm, ale dla wielu wielkim pytaniem jest, czy gra będzie działać z wystarczająco stabilną liczbą klatek na sekundę, zwłaszcza na PS5 i Xbox Series X.
Było kilku ekspertów, którzy wyrazili sceptycyzm w tej kwestii, ale Digital Foundry uważa, że śmiertelnym ciosem jest nowa wersja GTA V Enhanced Edition na PC.
W tej ostatniej, ulepszonej wersji zaimplementowano globalne oświetlenie oparte na ray tracingu (RTGI), które działa znacznie szerzej, na przykład w Dying Light 2: Stay Human, ponieważ jest implementowane na podstawie piksela, co według Digital Foundry wymaga dużo pracy.
W związku z tym uważają, że profil dla Grand Theft Auto VI jest tutaj zaimplementowany, ponieważ dowody na RTGI można zobaczyć w zwiastunie. Co to mówi o liczbie klatek na sekundę? Otóż Digital Foundry przeprowadził kilka testów i jak pisze WCCFTech:
"Jeśli ta sama technologia Grand Theft Auto V Enhanced Edition RTGI zostanie wykorzystana w następnej odsłonie serii, Digital Foundry uważa, że sposób, w jaki działa Enhanced Edition, może wskazywać na wydajność, której należy oczekiwać na konsolach podstawowych w sequelu. Chociaż technologia jest sprytnie zoptymalizowana i nie obciąża szczególnie procesora graficznego, jest ciężka dla procesora, a procesor Ryzen 5 3600, procesor porównywalny z procesorem konsol podstawowej obecnej generacji, nie może uruchomić gry ze stałą prędkością 60 klatek na sekundę w rozdzielczości 1440p i NVIDIA DLSS w trybie jakości. To, w połączeniu z ujawnionym zwiastunem działającym w 30 klatkach na sekundę, sugeruje, że Grand Theft Auto VI będzie ograniczony do 30 klatek na sekundę na podstawowych konsolach, jak wielu uważa, że tak będzie.