29 grudnia Shenmue skończył 25 lat. Pierwotnie gra miała zostać wydana na Sega Saturn, ale ponieważ od początku było jasne, że poniesie porażkę, Sega zdecydowała się zamiast tego na Dreamcasta.
Shenmue stała się kamieniem milowym pod każdym względem i przez długi czas była najdroższą produkcją gier wszech czasów, osiągając poziom ambicji znacznie wyprzedzający swoje czasy. Ale Dreamcast również nie odniósł sukcesu komercyjnego, a Sega opuściła świat sprzętu i stała się zewnętrznym deweloperem.
Następnie rozpowszechnili swoje gry na Gamecube, PlayStation 2 i Xbox, oferując szereg ekskluzywnych gier. Seria Shenmue została wznowiona na konsolę Xbox w wersji Shenmue 2 (gdzie oryginał można było zobaczyć jako podsumowanie wideo). Od tamtej pory wielu zastanawiało się, dlaczego zamiast tego nie zdecydowali się na PlayStation 2 - i najwyraźniej to było coś, co mieli na myśli.
W wywiadzie dla Famitsu z okazji 25. rocznicy, jeden z głównych programistów dwóch oryginalnych gier Shenmue, Takeshi Hirai, mówi, że oryginał był w drodze zarówno na Playstation 2, jak i Xbox (przetłumaczone za pomocą Bing):
"Właściwie to stworzyłem kiedyś wersję "Chapter 1" na PlayStation 2. Stworzyliśmy również wersję na Xboxa, ale tylko "Shenmue II" zostało wydane w Ameryce Północnej.
Ostatecznie powodem, dla którego nie został wydany, nie są umowy na wyłączność lub podobne, ale najwyraźniej problemy z prawami. Inny z głównych programistów, Makoto Wada, wyjaśnia:
"Myślę, że to nie był problem techniczny, ale problem praw. Widzisz, miałeś powiązania z prawdziwymi firmami, takimi jak zegarki TIMEX i napoje Coca-Cola. Tamta umowa dotyczyła tylko wersji "Chapter 1" na Dreamcasta, więc myślę, że została odłożona z powodów takich jak brak dostępności wersji na inne konsole.
Później w tym samym wywiadzie potwierdzono również, że gra Shenmue była w pełni grywalna na PlayStation 2 i że zespół musiał przeprogramować duże części ze względu na duże różnice sprzętowe.