Przetrwanie na Arrakis, jałowej i zdradliwej planecie z uniwersum Diuny Franka Herberta, to nie tylko uniknięcie odwodnienia. Zgodnie z nowymi statystykami z zamkniętej bety Funcom dla Dune: Awakening, większość graczy poddaje się walce z NPC, ale co zaskakujące, równie powszechne są zgony z powodu robaków piaskowych i odwodnienia.
Nasz Ben próbował Dune: Awakening podczas Gamescomu i, co ciekawe, nie mógł zostać zjedzony przez robaki piaskowe, bez względu na to, jak bardzo się starał. To sprawiło, że zaczęliśmy się zastanawiać – czy jego postać pachniała na tyle nieprzyjemnie, by odeprzeć nawet szczytowe drapieżniki Arrakis?
Statystyki zamkniętej bety Funcom pokazują jednak, że robaki piaskowe miały swój sprawiedliwy udział w posiłkach, wiążąc się z odwodnieniem jako drugą najczęstszą przyczyną zgonów graczy (22%). Pierwsze miejsce, z 58% ofiar śmiertelnych, należy do walki z postaciami niezależnymi – co dobitnie przypomina, jak niebezpieczne może być życie na Arrakis.
Aby przetrwać, gracze muszą znaleźć wodę wszędzie, gdzie tylko się da – w tym z mało prawdopodobnych źródeł, takich jak kangury muad'diby biegające po pustyni. Te maleńkie stworzenia mogą wyglądać uroczo, ale są niezbędnym zasobem w bezlitosnym ekosystemie Arrakis. Funcom zapowiedział dodatkowe narzędzia i strategie, aby poprawić wskaźniki przetrwania, ponieważ gra przygotowuje się do wydania we wczesnym dostępie w 2025 roku na PC, a następnie w wersjach konsolowych.
Czy stawisz czoła niebezpieczeństwom na Arrakis, czy też statystyki zmuszają cię do zastanowienia się dwa razy?