Podczas gdy niektórzy mogą uznać za nudne obserwowanie, jak czas zatrzymuje się, gdy tylko wejdą do walki, jest wiele osób, które uwielbiają przerwę od szybkiej akcji i lubią walkę turową, czego dowodem są ostatnie hity, takie jak Baldur's Gate III i Metaphor: ReFantazio.
W rozmowie z PC Gamer, Kenichi Goto, reżyser bitew Metaphor: ReFantazio opowiedział o przyszłości gier RPG i o tym, dokąd jego zdaniem zmierza ten gatunek. "Nie sądzę, że to kwestia tego, która z nich jest lepsza od drugiej: myślę, że zarówno bitwy turowe, jak i bitwy akcji mogą się zbiegać i żyć w tej samej atmosferze" – powiedział.
W ostatnich latach zaobserwowaliśmy, że systemy turowe są przestarzałe, co Goto może zrozumieć, nawet jeśli się z tym nie zgadza. "Jako twórca czułem, że zaczyna się to starzeć. Zacząłem dostrzegać reakcje graczy i fanów, że gra zaczyna się starzeć".
Nie oznacza to jednak, że systemy turowe nie mogą się dostosować i okazać się równie przyjemne dla współczesnych graczy. "Wierzę, że możliwe jest utrzymanie świeżości nawet oldschoolowego gatunku gier, identyfikując to, czego chcą współcześni użytkownicy i nie tracąc z oczu tego, co chcesz osiągnąć" – powiedział Goto. "Osobiście uważam, że gry turowe mają przed sobą długą przyszłość".
Czy lubisz walkę turową tak samo, jak akcję na żywo?