Pomimo ogromnego uznania i szumu wokół nagród, do którego doprowadziła Team Asobi Astro Bot, platformówka sprzedała się tylko o około 1,5 miliona sztuk od czasu premiery, co choć jest mocną liczbą, jak na tytuł, który może zabrać do domu wiele z największych nagród na ceremoniach na całym świecie, pod pewnymi względami wydaje się trochę niskie. Na szczęście szefowie Sony i PlayStation postrzegająAstro Bot to jako ogromne zwycięstwo, co potwierdzili w niedawnym wywiadzie dla BBC.
Herman Hulst stwierdza: "Nie potrafię wyrazić, jak bardzo jesteśmy zadowoleni z przyjęcia Astro Bot ".
Miejmy nadzieję, że ten odbiór będzie oznaczał, że PlayStation ponownie położy większy nacisk na historie i platformówki dla jednego gracza, a także odejdzie od podejścia opartego na usługach na żywo, które ostatnio przyjęli. Niezależnie od tego, co zdecyduje się zrobić tytan gier wideo, jedno jest pewne: odniósł sukces również gdzie indziej, głównie w przestrzeni przenośnej z PlayStation Portal.
Zostało to potwierdzone przez Hideaki Nishino, który komentuje, że Portal był "ogromnym sukcesem" i że używają urządzenia do odkrywania nowych sposobów na czerpanie przyjemności z gry. Odbywa się to w formie przesyłania strumieniowego w chmurze na urządzenie, co niedawno przetestowało PlayStation. Nishino nieco dodaje: "Zawsze badamy różne opcje dotyczące tego, jak gracze mogą grać w gry".
Czy grałeś w Astro Bot, a może nawet na PlayStation Portal ?