Electronic Arts przesuwa punkt ciężkości swojej indie-centrycznej etykiety wydawniczej Originals, aby zamiast tego spojrzeć na większe projekty i tytuły AAA.
Jeff Gamon, dyrektor generalny EA Partners i nadzorca marki Originals, powiedział w niedawnym wywiadzie (dzięki, GamesIndustry.biz), że po sukcesie z It Takes Two, odchodzą "od niszy w kierunku odważnych i zuchwałych".
Gamon powiedział: "Odkryliśmy potrzebę większych, lepszych i bardziej innowacyjnych tytułów, które uzupełniają portfolio EA". "Zaczynaliśmy od mniejszych, niezależnych gier. Obecnie przechodzimy do niezależnie tworzonych gier o różnych kształtach, rozmiarach, zakresie i budżecie. "
Budzi to pewne obawy co do filozofii EA Originals, której głównym celem jest zwrócenie uwagi odbiorców na mniejsze studia. Teraz wydaje się, że te studia i ich projekty mogą zostać porzucone na rzecz marż zysku.
Gamon powiedział: "Handlujemy naszą reputacją. Myślę, że EA Originals jest wyjątkowy w branży pod względem sposobu, w jaki współpracujemy ze studiami. "Jesteśmy inwestowani nie tylko w sensie biznesowym, ale także emocjonalnie".
Istnieją pewne obawy co do tego, co sukces pod szyldem EA Originals oznacza dla studiów, przy czym Respawn Entertainment odnosi sukcesy dzięki partnerstwu EA, a później zostaje przejęty.
W przypadku partnerstw EA Originals celem jest rzekomo wzmocnienie obszarów, w których brakuje niezależnych studiów, umożliwiając im osiągnięcie sukcesu na coraz bardziej konkurencyjnym rynku, nawet jeśli jest to później w życiu tytułu dzięki usłudze subskrypcji EA EA Play.
Chociaż może to oznaczać początek filozoficznej zmiany w praktykach EA Originals', Gamon wydaje się być zdecydowany pozostać wierny swoim podstawowym wartościom, więc będziemy musieli poczekać, aby zobaczyć, co przyniesie przyszłość dla etykiety.