W 2019 roku analityk Niko Partners Daniel Ahmad, naprawdę zaufany facet, napisał, że „Naprawdę muszę podkreślić, jak duże są cyfrowe akcje na Xbox w porównaniu z innymi platformami". Ale rzadko otrzymujemy liczbę, która pokazuje, jak duża jest ta różnica.
Teraz Christopher Ring z GamesIndustry.biz daje nam pewien wgląd w serię tweetów na temat sprzedaży Elden Ring w Wielkiej Brytanii i pisze:
„Ponad 84% sprzedaży konsoli Xbox to produkty cyfrowe. Sprzedaż PlayStation była nieco ponad 50% sprzedaży cyfrowej".
Oznacza to, że tylko marne 16% wszystkich sprzedanych Elden Ring w Wielkiej Brytanii stanowiły fizyczne kopie na Xbox w porównaniu do blisko 50% na Playstation. Jest to oczywiście wyraźny kontrast, chociaż teraz wyjaśniono, dlaczego gracze na Xbox tak wolą pobierane gry.
Masz jakąkolwiek teorię na ten temat?