Ale tylko na PC, PS5 i Xbox Series i wpłynie to na liczbę klatek na sekundę i rozdzielczość.
HQ
Elden Ring nawet nie wystartował, gdy FromSoftware powiedział, że gra otrzyma ray tracing w przyszłości, więc można śmiało powiedzieć, że czekaliśmy już jakiś czas. Okazuje się, że utalentowanym programistom zajęło rok i pewne zmiany, aby spełnić obietnicę.
Aktualizację 1.09 można już pobrać na Elden Ring na wszystkie platformy, ale jej najbardziej godną uwagi zmianą jest opcja włączenia ray tracingu na PC, PlayStation 5 i Xbox Series. Warto wspomnieć, że implementacja prawdopodobnie nie spełnia twoich największych nadziei, ponieważ informacje o aktualizacji jasno pokazują, że zabawa z ray tracingiem "może" wpłynąć na liczbę klatek na sekundę i rozdzielczość, więc prawdopodobnie powinniśmy spodziewać się przyszłych aktualizacji, aby jeszcze bardziej dopracować wydajność gry.
Aktualizacja oczywiście zawiera również kilka dobrych, starych korekt balansu, co może oznaczać, że twoja kompilacja jest nieco lepsza lub gorsza. Oto cała lista zmian:
Nowa funkcja
Dodano obsługę ray tracingu dla wersji na PlayStation 5, Xbox Series X i PC.
Ray Tracing można aktywować w menu ustawień:
PS5 / XSX: Opcje gry > ray tracingu
PC: Grafika > jakość ray tracingu
Należy pamiętać, że wydajność - taka jak liczba klatek na sekundę i rozdzielczość - może ulec pogorszeniu podczas grania z włączonym ray tracingiem.
Oto, czego potrzebujesz, aby cieszyć się tym na PC:
Minimalna (1080p - niska jakość - niski ray tracing)
System operacyjny: Windows 10
Procesor: Intel Core i5-10600K lub AMD Ryzen 5 3600XT
Karta Graficzna: NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti, 8 GB lub AMD Radeon RX 6700 XT, 12 GB
Pamięć: 16 GB RAM
Zalecane (1080p - Wysoka jakość - High Ray Tracing)
System operacyjny: Windows 11
Procesor: Intel Core i7-10700K lub AMD Ryzen 7 3800XT
Karta Graficzna: NVIDIA GeForce RTX 3070 Ti, 8 GB lub AMD Radeon RX 6900 XT, 16 GB
Pamięć: 16 GB RAM
Korekty salda wyłącznie w PvP
Zwiększono moc zaklęcia Inesable Frenzy i kąt chwytania.
Zwiększono moc, zasięg i kąt chwytu umiejętności Lifesteal Fist.
Zmniejszono moc dwuręcznych ataków skokowych.
Zmniejszono siłę ciężkich i ciężkich ataków biegowych broni typu Pięść i Pazur.
Zmniejszono moc zaklęcia Deszcz Gwiazd Założyciela.
Zmniejszono efekt wzmocnienia zaklęcia Terra Magica.
Zmniejszono obrażenia zadawane i opanowanie umiejętności Fala złota podczas trafiania przeciwnika na określoną odległość.
Zmniejszono skuteczność umiejętności Determinacji i Królewskiego Rycerza.
Zmniejszono efekty umiejętności Zaraźliwa furia tarczy meduzy.
Zmniejszono skuteczność Talizmanu Pazura.
Zmniejszono skuteczność Talizmanu Radości Władcy Krwi.
Zmniejszono wzmocnienie siły ataku zapewniane przez zbroję głowy Białej Maski.
Zmniejszono wzmocnienie obrażeń od ataku skokowego przyznawane przez zbroję Czarnych Piór Raptora.
Zmniejszono premię do obrażeń przyznawanych przez Pękniętą Łzę okrywającą Magią, Spękaną Łzę okrywającą płomieniem, Pękniętą Łzę okrywającą błyskawicę i Pękniętą Łzę po aktywacji za pomocą Kolby Cudownych Fizyków.
Ogólne korekty salda
Dodano okno niezwyciężoności podczas odradzania się w Koloseum.
Zwiększono skalowanie następujących atrybutów podczas napełniania broni niektórymi popiołami wojny:
Przypływ wiary: Zwiększona prędkość generowania pocisków.
Płomienna pluć: Zwiększono prędkość strażnika i blokującą ilość umiejętności - Dostosowano kąt kuli ognia.
Języki ognia: Zwiększono szybkość strażnika i ilość umiejętności blokowania.
Wielka bańka Oracular: Zwiększona prędkość generowania pocisków i skrócony czas odzyskiwania.
Ugryzienie żmii: Skrócono czas przed toczeniem jest możliwe po użyciu umiejętności.
Shriek of Milos: Zwiększone obrażenia od opanowania w bliskim zasięgu.
Rytuał włóczni: Zwiększono prędkość generowania pocisków.
Cursed-Blood Slash: Zwiększono prędkość generowania pocisków i skróciono czas regeneracji.
Gold Breaker: Skrócono czas regeneracji.
I Command Youe, Kneel!: Zwiększona szybkość generowania ataku.
Starcaller Cry: Zwiększono szybkość kolejnych ataków.
Kołowrotki: Zwiększona szybkość generowania ataku - Dodano czas anulowania rzutu i ciężkiego ataku podczas korzystania z umiejętności.
Poprawki błędów
Naprawiono błąd, który powodował, że stan szkarłatnej zgnilizny nie był prawidłowo odzwierciedlany podczas nadawania Rapierowi Antspur zimnego powinowactwa.
Naprawiono błąd, który powodował, że stan Szkarłatnej Zgnilizny nie był prawidłowo odzwierciedlany podczas nadawania Zgniłemu Wielkiemu Toporowi powinowactwa do krwi.
Naprawiono błąd, który powodował, że niektóre ataki Partyzantów, Włóczni Rytuału Śmierci i Lucerny miały nieoczekiwane skalowanie ataku fizycznego.
Naprawiono błąd, który powodował, że Nightrider Glaive nie zwiększał obrażeń zadawanych przez ataki koni.
Naprawiono błąd, który powodował, że Duelist Greataxe i Rotten Greataxe nie zwiększały obrażeń od naładowanych ataków.
Naprawiono błąd, który powodował, że efekt talizmanu Roar Medallion nie zwiększał mocy niektórych zaklęć.
Naprawiono błąd, który zmniejszał moc niektórych umiejętności pod wpływem efektu Złotej Przysięgi.
Naprawiono błąd, który powodował, że efekty umiejętności Determinacja i Królewski Rycerz po rzuceniu z broni leworęcznej były dodawane do innych umiejętności rzucanych bronią praworęczną.
Naprawiono błąd, który zmniejszał siłę trafień krytycznych broni praworęcznych, gdy na broni leworęcznej była aktywna Determinacja lub Królewska Rezolucja Rycerza.
Naprawiono błąd, który powodował, że wzrost statusu był przypadkowo dodawany do niektórych umiejętności broni.
Naprawiono błąd, który powodował, że moc i efekty specjalne broni leworęcznej mogły być dodawane do rzucanej umiejętności bronią praworęczną.
Naprawiono błąd, który powodował, że wyposażona gałązka ofiarna była zużywana, gdy gracz umierał w Koloseum.
Poprawiono ustawienie kamery podczas odradzania się w Koloseum.
Naprawiono błąd, który powodował, że gracz mógł otrzymać kredyt za zabójstwo w Koloseum, gdy umierał z powodu efektu statusu śmierci, zamiast gracza, który zadał ten efekt statusu.
Poprawiono stabilność w matchmakingu w Koloseum.
Naprawiono błąd związany z korektą poziomów, gdy najeźdźca używał Phantom Bloody Finger.
Naprawiono błąd, który mógł powodować rozłączanie się z innymi graczami w niektórych miejscach podczas gry wieloosobowej.
Poprawiono stabilność gry wieloosobowej online.
[PS4] Naprawiono błąd, który występował podczas używania Finger Severer na przywołanych NPC w trybie offline, który mógł powodować awarię gry.
Naprawiono błąd związany z tym, że niektórzy wrogowie nie renderowali się lub nie zachowywali zgodnie z oczekiwaniami.
Kilka ulepszeń wydajności i innych poprawek błędów.
Oczekiwanie dobiegło końca, a Fromsoftware wita zniecierpliwionych fanów w swojej pierwszej przygodzie z otwartym światem. Jak wypadła współpraca deweloperów z George'em R.R. Martinem? Sprawdźmy.