Electronic Arts niedawno udostępniło 23 ze swoich patentów innym deweloperom, co pozwala na ich swobodne wykorzystanie bez ryzyka pozwu sądowego ze strony firmy. Należą do nich zaawansowane narzędzia do rozpoznawania i generowania mowy, zdolne do tworzenia ekspresyjnej mowy na podstawie danych tekstowych i naśladowania głosów graczy na podstawie wcześniej zebranych danych. Jeden system wykorzystuje uczenie maszynowe, aby głos gracza brzmiał starzej, podczas gdy inny może interpretować emocje gracza i odpowiednio dostosowywać muzykę w tle.
Innowacje te mają na celu poprawę wrażeń z gry dla graczy z wadami mowy lub tych, którzy mają problemy z wyrażaniem się werbalnym, umożliwiając bardziej efektywną komunikację, która lepiej odzwierciedla ich wiek, emocje, język i styl mowy.
Oprócz tych patentów EA wydało również wtyczkę Unreal Engine 5, która ma pomóc programistom zidentyfikować ramki, które mogą wpływać na światłoczułe gracze, umożliwiając wczesne wykrycie potencjalnych problemów podczas procesu tworzenia.
Kerry Hopkins, jeden z dyrektorów EA, podkreślił zaangażowanie firmy w tworzenie gier bardziej dostępnych i inkluzywnych: "Wierzymy, że gry powinny być dostępne dla każdego, a nasze wiodące w branży zespoły zawsze szukają nowych sposobów, aby to urzeczywistnić".
Inicjatywa ta opiera się na wcześniejszych wysiłkach Electronic Arts na rzecz promowania dostępności w branży gier. Kontynuując dzielenie się swoimi innowacjami, zachęcają branżę do współpracy w celu uczynienia gier wideo bardziej inkluzywnymi.