Polski
Gamereactor
wiadomości

Epic nie planuje w przyszłości bazować na tytułach na wyłączność

"Chodzi tylko o model bisnezowy, pomaganie ludziom w rozwoju, by w pewnym momencie po prostu przyszli do nas sami, lub by branża się do nas dopasowała."

HQ

W tym tygodniu byliśmy świadkami mnóstwa zapowiedzi dotyczących gier, która ukażą się wyłącznie w sklepie Epic Games Store, zarówno tymczasowo, jak i na stałe, między innymi Control, The Outer Worlds, The Sinking City, The Cycle czy Satisfactory. Wszystkie te tytuły trafią na platformę Epic Games, ale co przyniesie przyszłość? Szef firmy, Steve Allison, ujawnił co nieco na ten temat podczas panelu na Game Developer Conference (GDC), jak donosi PC Gamer.

"Nie sądzę, byśmy planowali wiecznie się na tym skupiać" - powiedział. "Prawdopodobnie jeszcze tylko przez jakiś czas. Chodzi o to, by tchnąć życie w model biznesowy, pomóc ludziom prosperować, ale w pewnym momencie, mamy nadzieję, przyjdą do nas sami, albo branża się do nas dopasuje... Rozumiem sentymenty, więc zawsze staram się być delikatny, gdy odpowiadam na podobne pytania, ale moja odpowiedź brzmi: tak, w pewnym momencie moglibyśmy odpuścić lub wydawać bardzo, bardzo niewiele tytułów na wyłączność w danym roku. W żadnym razie nie chcemy w przyszłości kontynuować tego na taką skalę, jak robimy teraz."

Później, mówiąc o pomaganiu deweloperom w rozwoju, a nie tylko przetrwaniu, Allison dodał: "Musimy pomóc ludziom tam dotrzeć, a jeśli mamy kogoś, kto decyduje się na wydanie swojej gry - z perspektywy biznesowej chce zobaczyć, co jest w stanie zrobić dla swojego biznesu - która trafi do pięciu sklepów, z których cztery mają model biznesowy 70/30, a jeden ma 88/12, otrzymamy mieszany wynik, który prawdopodobnie nie zmieni czyjegoś sposobu myślenia. My staramy się zmienić myślenie naszych deweloperów. Najlepszym sposobem, w jaki możemy to zrobić, jest sprawienie, by większość lub cała sprzedaż miała miejsce na naszej platformie."

Jak można się było spodziewać, mężczyzna dyskutował również o modelu Steama z podziałem przychodów 70/30 dla deweloperów (w porównaniu z 88/12 w Epic Games Store). Dyrektor strategii wydawniczej Epic Games, Sergey Galyonkin, powiedział, że taki model jest odpowiedni, gdy drugą alternatywą jest sprzedaż detaliczna, zapewniająca dodatkowy budżet. Zmniejszając koszty przetwarzania serwerów i płatności, Allison stwierdził jednak, że w przypadku digitalizacji model 88/12 działa znacznie lepiej.

HQ
Epic nie planuje w przyszłości bazować na tytułach na wyłączność


Wczytywanie następnej zawartości