Exodus to gra w dużej mierze wciąż owiana tajemnicą. Większość z nas zna go jako utwór byłych deweloperów BioWare, w którym występuje Matthew McConaughey. Otrzymujemy jednak więcej informacji na temat nadchodzącej gry RPG science-fiction, dzięki Q&A, które deweloperzy niedawno przesłali.
Od szczegółów na temat słynnej postaci Matthew McConaugheya - które najwyraźniej będą dość kluczowe dla historii - po więcej informacji na temat różnorodności, którą możemy zobaczyć w szerszej galaktyce, Exodus wydaje się wypełniać tę dziurę w kształcie Mass Effect, którą mieliśmy w naszych sercach przez tyle lat.
Dylatacja czasu jest kluczową częścią narracji, więc gdy eksplorujesz kosmos i spotykasz mnóstwo obcych stworzeń, będziesz mógł zabrać niektóre z nich ze sobą na długie podróże. "Wraz z upływem dekad w Exodus na pewno pojawią się nowe postacie w grze, ale jest też rdzeń, który pozostanie z tobą przez całą podróż" – powiedział producent wykonawczy Chad Robertson.
"To dla nas bardzo ważne, ponieważ chcemy budować emocjonalne więzi z waszymi towarzyszami, bliskimi i innymi głównymi postaciami w grze. Zobaczycie więc, jak ewoluują razem z wami, ponieważ niektórzy z nich pójdą z wami w wasze podróże, a niektórzy pozostaną w domu. Ostatecznie jest ten rdzeń, który będziesz widzieć raz za razem i z którym zbudujesz głębokie, fundamentalne relacje, oprócz nowych, które zobaczysz po powrocie do domu i w innych aspektach gry.
Nadal nie mamy daty premiery ani okna dla Exodus, ale jest w fazie rozwoju na PC, PS5 i Xbox Series X/S.