Polski
Gamereactor
wiadomości

Ford o tworzeniu fizycznego samochodu do symulacji P1: „Nie pasował do ciężarówki!"

Amko Leenart omawia „znacznie większą strategię gamingową" w firmie Ford.

HQ

Jednym z najważniejszych wydarzeń na Gameergy była możliwość zasiadania za kierownicą prawdziwego samochodu Forda Team Fordzilla P1, modelu symulacyjnego o naturalnej wielkości, zaprojektowanego na wzór wirtualnego samochodu, który marka wprowadziła wcześniej. Spektakularny, przypominający Batmobila samochód sportowy GT działał jako fizyczna kabina, w której można było sterować napędzanym przez HP symulatorem, jednocześnie korzystając z niestandardowej wersji rFactor 2. firmy Fordzilla.

„Wirtualny samochód był w rzeczywistości zbyt szeroki, więc nie mógł zmieścić się w ciężarówce!", śmieje się Amko Leenarts, dyrektor ds. designu Ford of Europe, zapytany o poprawki potrzebne do wprowadzenia fizycznego samochodu. „Była szersza niż ciężarówka transportowa, więc musieliśmy ją nieco zmniejszyć, ponieważ w wirtualnym świecie mogliśmy ją powiększyć tak, jak chcieliśmy".

Sama kabina, pedały lub kierownica również zostały wyregulowane, „ale byliśmy w stanie zachować dokładnie ten sam język projektowania", mówi Leenarts, zanim wyjaśnił, w jaki sposób funkcje morfingu P1 działają jako ruchome części poprawiające aerodynamikę.

HQ

Piękny, prawdziwy model został wyraźnie zainspirowany gwiazdą okładki Forza Motorsport 6, Fordem GT 2017, co ma sens, ponieważ „byłem częścią zespołu projektowego w USA", jak wspomina Leenarts, i ponieważ nadal jest uważany za „szczyt naszego składu".

"Wiedzieliśmy, że bycie w e-sporcie jest w rzeczywistości prawie ważniejsze niż bycie w prawdziwym sporcie motorowym"

Wszystko to, wraz ze stworzeniem samego samochodu, prowadzi nas z powrotem do mapy drogowej Forda w zakresie gier:

„Założyliśmy Team Fordzilla ponad trzy lata temu i wiedzieliśmy, że bycie w e-sporcie jest właściwie ważniejsze niż bycie w prawdziwym sporcie motorowym. Tak więc naprawdę chcieliśmy zrobić jedno i drugie, a teraz tworzymy ten rodzaj najlepszego samochodu sportowego dla naszego zespołu Fordzilla. Tym razem celem byli członkowie zespołu. Stworzyliśmy go wspólnie ze społecznością graczy, dla społeczności graczy".

W rzeczywistości społeczność zdecydowała się na kilka wyborów projektowych poprzez ankiety, w tym rodzaj kół i siedzeń, a następnie wynik został przedstawiony do konkursu między różnymi centrami projektowymi Forda.

Więc, co dalej? Ponieważ Team Fordzilla niedawno podpisał kontrakt z kierowcą rajdowym Billym Cherokee, zastanawialiśmy się, czy następnym krokiem będzie zaprojektowanie symulującego samochodu rajdowego, patrząc na przykład na Forda Rangera Raptora.

„Muszę powiedzieć, że w Fordzie mamy znacznie większą strategię gamingową", podsumowuje Leenarts, który wskazuje, że P1 Supervan jest już bardziej przystosowany do jazdy w terenie. „Właśnie więc wypuściliśmy Bronco w Forza Horizon 5, F-150 i [Mustang] Mach-E w Rocket League, więc zdecydowanie jesteśmy coraz bardziej obecni w różnych grach".

Nawiasem mówiąc, dzieciak, którego widzisz za kierownicą Fanatec Podium DD w P1 to nikt inny jak Abel Torres, hiszpański 10-letni mistrz w simracingu.



Wczytywanie następnej zawartości