Polski
Gamereactor
wiadomości

G2A.COM uruchamia bezpłatne szkolenia dla nauczycieli

Nauczyciele zwracają się ku grom wideo, aby usprawnić naukę w pandemii.

HQ

G2A.COM ogłosiło dziś wyniki najnowszego badania przeprowadzonego przez niezależną firmę badawczą Censuswide, z którego wynika, że coraz więcej nauczycieli sięga po gry wideo, aby bardziej zaangażować i lepiej edukować swoich uczniów. Po zamknięciu klas lekcyjnych i odwołaniu zaplanowanych wyjazdów edukacyjnych z powodu pandemii, aż 48% przebadanych nauczycieli z Wielkiej Brytanii i USA twierdzi, że coraz częściej szukają gier, dzięki którym mogą poprawić interakcję z uczniami podczas swoich lekcji.

Zgodnie z wynikami badania 91% nauczycieli, którzy obecnie używają gier jako narzędzia dydaktycznego, twierdzi, że pomogło im to bardziej zaangażować uczniów. Gry są przez nich wykorzystywane w szerokim zakresie przedmiotów, od matematyki, przez fizykę, po literaturę. Oto niektóre z kluczowych wniosków:


  • 77% nauczycieli z Wielkiej Brytanii i USA twierdzi, że wprowadzenie zdalnego nauczania na zawsze zmieniło edukację,

  • 76% nauczycieli jest zaniepokojonych poziomem zaangażowania uczniów podczas zdalnego przeprowadzania lekcji,

  • 89% nauczycieli twierdzi, że korzystanie z gier w ramach lekcji miało pozytywny wpływ na zaangażowania uczniów danym tematem zajęć,

  • 50% nauczycieli nie używa gier jako narzędzia edukacyjnego, ponieważ nie wie, jak to zrobić,

  • 47% z nich chciałoby spróbować tej metody podczas swoich lekcji,

  • 62% nauczycieli, którzy nie używają gier jako części swoich lekcji, twierdzi, że czuliby się bardziej komfortowo, gdyby przeszli odpowiednie szkolenie,

  • 69% nauczycieli uważa, że ich uczniowie byliby bardziej skłonni do odrabiania zadań domowych, gdyby chodziło o gry,

  • 68% nauczycieli uważa, że gry będą odgrywać ważną rolę jako źródło wiedzy w przyszłości edukacji.

Wyniki badań pojawiają się w momencie, gdy na Udemy, największej na świecie platformie do nauki i nauczania online, G2A.COM wystartowało ze swoim nowym kursem szkoleniowym dla nauczycieli - G2A Academy: Gry wideo w edukacji. Kurs podzielony jest na trzy części, które omawiają krok po kroku techniki, jakie nauczyciele mogą wykorzystać, aby skutecznie wprowadzić gry do swoich programów nauczania:


  • Część 1: „Dlaczego powinieneś używać gier wideo w edukacji i jak to zrobić" - skupia się na korzyściach płynących z gier wideo. Odpowiada na pytania dlaczego gramy w gry, jakie są najczęstsze błędne przekonania na temat gier i jaka jest prawdziwa wartość gier w dzisiejszych czasach.

  • Część 2: „Jak wykorzystać gry wideo do nauczania przedmiotów humanistycznych" - opowiada o tym, jak gry mogą ożywić edukację przedmiotów humanistycznych, stać się kapsułą czasu z informacjami historycznymi albo literackim rajem szekspirowskich dialogów.

  • Część 3: „Jak wykorzystać gry wideo do nauczania przedmiotów ścisłych" - odkrywa magię wykorzystania gier do przedmiotów takich jak matematyka, fizyka i innych nauk ścisłych, w jaki sposób możemy przenieść wzory matematyczne do świata gier, jakie teorie naukowe kryją się za fizyką postaci.

G2A Academy została stworzona przez dr. Szymona Makucha i dr. Adama Flamma, dwóch naukowców zajmujących się grami, obecnie wykładających na Dolnośląskiej Szkole Wyższej we Wrocławiu. Do każdej części opracowali oni serię przykładowych ćwiczeń i materiałów interaktywnych - wraz z przykładowymi tytułami gier, które można wykorzystać - aby pomóc nauczycielom w ich podróży z grami.

Pełny kurs jest dostępny za darmo dla wszystkich nauczycieli. Każdy nauczyciel, który chciałby uzyskać dostęp do kursu musi po prostu odwiedzić stronę www.g2a.co/academy i postępować zgodnie z instrukcjami. Każdy nie-nauczyciel chcący uzyskać dostęp do kursu będzie musiał uiścić opłatę, przy czym G2A przekaże wszystkie zyski na rzecz organizacji charytatywnych zajmujących się wykluczeniem cyfrowym.

G2A Academy jest dostępna w języku angielskim, a wkrótce pojawią się wersje z napisami w kolejnych językach.

Badanie przeprowadzone przez Censuswide: wielkość próby 505 nauczycieli z Wielkiej Brytanii i USA, luty 2021 r.

Podział badanej grupy:

Płeć


  • Kobiety - 72%

  • Mężczyźni - 28%

Wiek


  • poniżej 25 - 9%

  • 25-34 - 25%

  • 35-44 - 30%

  • 45-54 - 20%

  • 55+ - 16%

Kraj


  • Wielka Brytania - 41%

  • USA - 59%

G2A.COM uruchamia bezpłatne szkolenia dla nauczycieli


Wczytywanie następnej zawartości