G2A.COM ogłosiło dziś wyniki najnowszego badania przeprowadzonego przez niezależną firmę badawczą Censuswide, z którego wynika, że coraz więcej nauczycieli sięga po gry wideo, aby bardziej zaangażować i lepiej edukować swoich uczniów. Po zamknięciu klas lekcyjnych i odwołaniu zaplanowanych wyjazdów edukacyjnych z powodu pandemii, aż 48% przebadanych nauczycieli z Wielkiej Brytanii i USA twierdzi, że coraz częściej szukają gier, dzięki którym mogą poprawić interakcję z uczniami podczas swoich lekcji.
Zgodnie z wynikami badania 91% nauczycieli, którzy obecnie używają gier jako narzędzia dydaktycznego, twierdzi, że pomogło im to bardziej zaangażować uczniów. Gry są przez nich wykorzystywane w szerokim zakresie przedmiotów, od matematyki, przez fizykę, po literaturę. Oto niektóre z kluczowych wniosków:
Wyniki badań pojawiają się w momencie, gdy na Udemy, największej na świecie platformie do nauki i nauczania online, G2A.COM wystartowało ze swoim nowym kursem szkoleniowym dla nauczycieli - G2A Academy: Gry wideo w edukacji. Kurs podzielony jest na trzy części, które omawiają krok po kroku techniki, jakie nauczyciele mogą wykorzystać, aby skutecznie wprowadzić gry do swoich programów nauczania:
G2A Academy została stworzona przez dr. Szymona Makucha i dr. Adama Flamma, dwóch naukowców zajmujących się grami, obecnie wykładających na Dolnośląskiej Szkole Wyższej we Wrocławiu. Do każdej części opracowali oni serię przykładowych ćwiczeń i materiałów interaktywnych - wraz z przykładowymi tytułami gier, które można wykorzystać - aby pomóc nauczycielom w ich podróży z grami.
Pełny kurs jest dostępny za darmo dla wszystkich nauczycieli. Każdy nauczyciel, który chciałby uzyskać dostęp do kursu musi po prostu odwiedzić stronę www.g2a.co/academy i postępować zgodnie z instrukcjami. Każdy nie-nauczyciel chcący uzyskać dostęp do kursu będzie musiał uiścić opłatę, przy czym G2A przekaże wszystkie zyski na rzecz organizacji charytatywnych zajmujących się wykluczeniem cyfrowym.
G2A Academy jest dostępna w języku angielskim, a wkrótce pojawią się wersje z napisami w kolejnych językach.
Badanie przeprowadzone przez Censuswide: wielkość próby 505 nauczycieli z Wielkiej Brytanii i USA, luty 2021 r.
Podział badanej grupy:
Płeć
Wiek
Kraj