Formuła 1 będzie się rozwijać w 2026 roku. General Motors otrzymał pozwolenie, aby od 2026 roku stać się jedenastym zespołem w Formule 1, pierwszym nowym zespołem, który dołączył do F1 od czasu Haasa w 2016 roku. GM/Cadillac będzie nowym zespołem, z 22 kierowcami na starcie zamiast 20.
W poniedziałek zarząd Formuły 1 (FOM) potwierdził, że widział wystarczająco dużo kamieni milowych w działalności operacyjnej General Motors. Amerykańska firma motoryzacyjna nazwie swój zespół jako GM/Cadillac. W późniejszym terminie GM będzie jedynym dostawcą silników.
Nie było to łatwe zadanie: na początku tego roku Formuła 1 odrzuciła projekt prowadzony przez Michaela Andrettiego i Cadillaca, bez udziału General Motors. F1 zakwestionowała konkurencyjność zespołu i jego wartość w walce o mistrzostwo bez firmy takiej jak General Motors.
Andretti wycofał się, a Dan Towriss przejął Andretti Global, a negocjacje z F1 zostały wznowione i w końcu rozkwitły. Ojciec Michaela Andrettiego, Mario Andretti, legenda F1 w USA i mistrz świata z 1978 roku, będzie częścią zarządu nowego zespołu GM/Cadillac.
"Cieszymy się, że możemy współpracować z General Motors w celu wprowadzenia dynamicznej obecności w Formule 1. Razem tworzymy światowej klasy zespół, który będzie ucieleśnieniem amerykańskiej innowacyjności i dostarczy niezapomnianych chwil fanom wyścigów na całym świecie" – powiedział Towriss w oświadczeniu.