Ghost of Yotei sprzedaje się wolniej niż Ghost of Tsushima w dniu premiery
Ale sequel Sucker Punch i tak zdołał przesunąć się o 1,6 miliona sztuk, według analityków.
Premiera Ghost of Yotei była jedną z najbardziej imponujących w generacji PS5, ale miała wolniejszą premierę niż jej poprzedniczka, Ghost of Tsushima. Mimo to Yotei udało się już zwrócić koszty deweloperskie w ciągu zaledwie dwóch dni od pojawienia się na rynku i wygenerowało całkiem spore przychody dla Sony.
Pochodzi to z Alinea Analytics, gdzie powiedziano nam, że Ghost of Yotei sprzedało około 1,6 miliona sztuk bezpośrednio konsumentom i łącznie ponad 2 miliony kopii, jeśli uwzględnisz te sprzedane sprzedawcom detalicznym. Przekłada się to na ponad 100 milionów dolarów przychodów.
Kiedy spojrzymy na Ghost of Tsushima, ma on dość zdecydowaną przewagę nad swoim następcą z 2,4 milionami kopii w ciągu pierwszych trzech dni. Jednak, jak zauważa Alinea Analytics, Tsushima trafiła do znacznie większej liczby odbiorców PS4 z bazą instalacji wynoszącą 110 milionów+ w porównaniu do 80 milionów+ PS5.
Jest też kwestia premiery Ghost of Tsushima w czasie pandemii COVID, gdzie wszyscy nie robili nic poza graniem w gry. Ghost of Yotei również wiązała się z pewnymi kontrowersjami, ponieważ niezmiennie głośny i dyskusyjnie ważny tłum przeciwników wok krytykował użycie i wygląd kobiecej bohaterki gry.







