Nie jest tajemnicą, że Clair Obscur: Expedition 33 jest nieco zaskakującym hitem, jeśli chodzi o to, co zwykle generuje sukces w branży gier. Gra o tak wysokim poziomie produkcji, stworzona przez zaledwie 30 osób, nie zdarza się często, a od czasu dużego sukcesu RPG zadawano wiele pytań o to, jak do tego doszło.
Guillaume Broche, dyrektor ds. gier w Sandfall Interactive, rozmawiał niedawno z BBC o tym, jak zebrał ten zespół około 30 programistów, z których niektórzy nigdy wcześniej nie pracowali nad grą, jak kompozytor Lorien Testard, który został znaleziony na Soundcloudzie.
Broche powiedział, że nudząc się w pracy podczas COVID, rozpoczął rekrutację do swojego pasjonującego projektu i znalazł wielu swoich kolegów za pośrednictwem forów internetowych, takich jak Reddit. Jennifer Svedberg-Yen, główna scenarzystka gry, początkowo odpowiedziała na post z prośbą o aktorów głosowych.
"Pomyślałam: 'Nigdy tego nie robiłam, to brzmi całkiem fajnie', więc wysłałam mu przesłuchanie" – powiedziała. Została obsadzona w głównej roli na wczesnym etapie gry, ale ostatecznie przeniosła się do pisania scenariusza.
Niezależnie od tego, jak powstał zespół, jasne jest, że dzielili pasję do tworzenia gier i zwrócili nieco uwagę branży swoim debiutanckim tytułem.
Clair Obscur: Expedition 33 jest już dostępna na PC, PS5 i Xbox Series X/S.