Gry wideo o wspinaczce są dziś dość popularne. W zeszłym roku ludzie na Don't Nod zaprezentowali Jusant, a w niedalekiej przyszłości The Game Bakers będą oferować coś podobnego z Cairn. Ta gra wspinaczkowa jest nieco bardziej realistyczna niż Jusant pod względem wizualnym i fabularnym, ale nadal wygląda na to, że oferuje doświadczenie wspinaczkowe, które ma na celu poczucie autentyczności i wyzwania. Rozmawiając o tym, w jaki sposób zespołowi deweloperskiemu udało się uchwycić autentyczne uczucie, rozmawialiśmy z producentką i współzałożycielką The Game Bakers, Audrey Leprince.
"Góra, na którą próbuje się wspiąć, jest wyższa niż Mount Everest, a więc najwyższa góra na Ziemi, więc oczywiście będzie coraz trudniej. Tutaj, w demie, w które grałeś, jest słonecznie i przyjemnie, są ptaki i tak dalej, ale oczywiście podczas wspinaczki będziesz musiał stawić czoła pogodzie, nocy, zimnu, lodowi, przejściom, które się kruszą i znasz niebezpieczeństwa związane z górami na dużych wysokościach. Będzie więc wiele niebezpieczeństw... Pozostać przy życiu".
Leprince kontynuuje, zapytany o to, czy włączyli do gry prawdziwe techniki wspinaczkowe: "Właściwie tak, to jest dokładnie sposób, w jaki się wspina i pracowaliśmy ze wspinaczami. Tak więc, ponieważ używamy kompletnej symulacji ciała, fizyki i prawdziwej matematyki tego, jak twoje ciało porusza się w górach, to jest naprawdę to samo. Jedyna różnica polega na tym, że Ava jest zawodową wspinaczką, jest naprawdę silna i bardzo elastyczna, więc niektóre rzeczy, które robi... Nie próbuj tego w domu".
Zapoznaj się z pełnym wywiadem poniżej, aby dowiedzieć się więcej o Cairn przed premierą w przyszłym roku.