Gra musi być zabawna, zanim zaczniesz prosić graczy o wydanie na nią pieniędzy, według Marvel Rivals ' reżysera gry
Kto by się na to zahuknął, co?
Jako darmowy tytuł dla wielu graczy, Marvel Rivals zarabia pieniądze w sposób, jakiego można się spodziewać, sprzedając graczom skórki i inne przedmioty kosmetyczne za pośrednictwem przepustek bojowych i własnej witryny sklepowej. Dyrektor gry, Guangyun Chen, jest całkiem zadowolony z tego, gdzie obecnie znajduje się monetyzacja Marvel Rivals, ale wiedział, że aby gra mogła zarabiać pieniądze od graczy, musi najpierw mieć mocną formułę.
W rozmowie z FRVR Chen powiedział, że gra powinna "naturalnie" chcieć, aby gracze inwestowali coś więcej niż tylko swój czas. "Naprawdę wierzymy, że posiadanie przyjaznego dla konsumenta systemu monetyzacji jest bardzo ważne" – powiedział. "Kiedy pracowaliśmy nad MR, ustaliliśmy dwie podstawowe zasady projektowania: po pierwsze, aby rozgrywka była przyjemna, a po drugie, aby zachęcić graczy do wydawania pieniędzy w oparciu o ich miłość do gry".
"Kiedy gracze uważają, że gra jest przyjemna i wciągająca, naturalnie chcą w nią zainwestować. Wtedy zaczną zbierać kostiumy i inne kosmetyki" – dodał. Pomaga w tym fakt, że kostiumy Marvel Rivals są całkiem dobrze zaprojektowane i nawet jeśli gra była krytykowana za maksymalne wykorzystanie swoich kobiecych postaci, te tak zwane "skórki gooner" nadal sprzedają się jak ciepłe bułeczki, więc nie można naprawdę winić NetEase za kontynuowanie ich tworzenia.
Może wydawać się oczywiste, że gra powinna być dobra, zanim zacznie prosić graczy o pieniądze, ale to właśnie stąd bierze się wiele krytyki za "chciwą monetyzację". Jeśli wartość skórki wydaje się znacznie wyższa niż to, co zapłaciłbyś za zabawę w grze z nowym strojem, gracze czują się, jakby zostali oszukani. Na szczęście wygląda na to, że jest to coś, na co Marvel Rivals nie cierpi.







