Gamereactor



  •   Polski

zaloguj się
Gamereactor
wiadomości
Halo: Campaign Evolved

Halo: Campaign Evolved - stworzone przez ludzi, ulepszone przez sztuczną inteligencję?

Upadł ostatni filar niegdyś świętych ekskluzywnych gier Xbox, a wraz z nim Unreal Engine 5 i cała masa plotek o sztucznej inteligencji.

HQ

Wraz z wczorajszym oficjalnym ogłoszeniem, że Halo pojawi się na PlayStation, wcześniej ekskluzywna święta trójca Xbox oficjalnie wyszła poza otoczony murem ogród platformy, co oczywiście było częścią planu od dłuższego czasu. Szefowa Xboxa, Sarah Bond, powiedziała nam niedawno, że gry na wyłączność należą już do przeszłości.

Jednak dzięki Halo: Campaign Evolved nie tylko przeskakują na PlayStation, ale także zostawiają stary silnik Slipspace, a w jego miejsce ryczy Unreal Engine 5. A co ze sztuczną inteligencją? Jak wielu z was wie, Microsoft już od kilku miesięcy mocno uderza w ten bęben i zastanawia się, w jaki sposób zostanie to wdrożone, a w niektórych przypadkach już zostało wdrożone w ramach codziennej pracy w Microsoft, na wszystkich poziomach.

W wywiadzie dla Rolling Stone producent Halo: Campaign Evolved udzielił nieco mieszanej odpowiedzi. Bo chociaż twierdzi, że ludzie wykonali większość gry, sugeruje również, że sztuczna inteligencja została wykorzystana do wypełnienia luk.

"Chcę, żeby było jasne... Ludzie są kreatywni. Ludzie tworzą gry. Sztuczna inteligencja może usprawnić przepływy pracy. Może zrobić wiele rzeczy dla gry. Chcę jednak powiedzieć bardzo konkretnie i wyraźnie, że to ludzie są tymi, którzy tworzą grę, a jest możliwość ulepszenia przepływu pracy, czy coś w tym stylu, przyjrzymy się temu jeszcze raz. To naprawdę powinno być dodatkiem do tworzenia gry"

Greg Hermann, reżyser gry, został również zapytany o wykorzystanie sztucznej inteligencji podczas tworzenia gry i powiedział:

"To narzędzie w skrzynce z narzędziami. Być może trochę zboczyłem z tematu, ale niektóre z tych rzeczy stają się bardzo trudne, gdy spojrzymy na to, jak zintegrowana staje się sztuczna inteligencja z naszymi narzędziami. Korzystamy z Photoshopa. Na przykład istnieje wypełnienie generatywne. Linie graniczne mogą być nieco rozmyte. Powiem jednak raz jeszcze, wracając do punktu Damona, że tak naprawdę chodzi o tę kreatywną iskrę, która pochodzi od ludzi i poprawia ogólne przepływy pracy.

W końcu Rolling Stone otrzymał nawet bardziej oficjalne oświadczenie od anonimowego przedstawiciela Xboxa, który powiedział:

"Nie ma mandatu do używania generatywnej sztucznej inteligencji w naszych grach, w tym Halo: Campaign Evolved "

Krótko mówiąc, nie ma prawdziwych odpowiedzi.

Czy uważasz, że sztuczna inteligencja została wykorzystana podczas tworzenia Halo: Campaign Evolved ?

Halo: Campaign Evolved

Powiązane teksty



Wczytywanie następnej zawartości