Kiedy myślimy o grach kooperacyjnych, cztery wydają się być magiczną liczbą. Pozostawił 4 martwe, Vermintide, Helldivers II. Wszystkie te gry skupiają się na 4-osobowych oddziałach łączących siły, aby walczyć z jakąś formą zagrożenia opartego na hordzie. Jednak Helldivers II był początkowo nieco inny.
Ujawniono w niedawnym streamie rocznicowym gry (dzięki, GamingBolt), deweloperzy Mitch Ayre i Patrik "Fluffy" Lasota powiedzieli, że gra była początkowo przeznaczona dla pięciu graczy. "Helldivers 2 został pierwotnie zaprojektowany dla pięciu osób," — spytał Lasota. "To był wybór Johana, ponieważ miał myśli o tym, że kiedy grają cztery osoby, a dołącza do ciebie piąta, nagle stajesz się graczem z trzema i dwoma żetonami, a to tworzy tę nierównowagę. Ale jeśli jest to pięć osób i ktoś dołącza, to jesteś dwoma trzypiętrowymi graczami, a z trzema grupami zamiast jednej staje się parą". "
"Niestety, gdy się tym bawiliśmy, to po prostu nie działało" — wyjaśnił Lasota. "Okazało się, że kiedy jest pięć osób, ktoś zawsze po prostu stoi i tak naprawdę nie bierze udziału w akcji. Dało ci to również dużą elastyczność w wyposażeniu forteli twojej drużyny. Więc to po prostu zmieniło grę w... Naprawdę nie musiałeś dokonywać żadnych wyborów, jeśli chodzi o fortele. Ale powiedziałbym, że największą rzeczą było to, że ktoś zawsze stał i siedział bezczynnie, zamiast uczestniczyć w grze, co skłoniło nas do usunięcia jej po kilku latach [rozwoju]".
Chociaż mogłoby nam się wydawać, że możliwość dołączenia do misji większej liczby Helldiversów byłaby fajna, być może byłoby to nieco zbyt nadęte, gdyby piąta osoba towarzyszyła nam na tej trasie, zwłaszcza jeśli nie jest ona w stanie walczyć o słodką Wolność i zamiast tego po prostu próżnuje.