Niewiele jest rzeczy bardziej irytujących w trybie wieloosobowym niż celowe wyrzucenie z gry, zwłaszcza gdy przyczyniłeś się do wspólnego wysiłku, zdobywając przedmioty i doświadczenie, którymi możesz podzielić się z innymi graczami. Istnieją gry, które próbują zmniejszyć tę tendencję, wprowadzając arbitraż lub system skarg dla osób dotkniętych tym problemem, ale Arrowhead zastanawia się, jak to zrobić w inny sposób.
Helldivers II nie jest to obce. Jest to dość głupia praktyka w kosmicznej strzelance, ponieważ wszystkie zdobyte łupy trafiają do wszystkich członków drużyny w całości, bez dzielenia ich. Mimo to są osoby, które "karzą" innych bez powodu w swoich poczekalniach, wyrzucając ich na samym końcu gry, przed odebraniem nagrody. A badanie ma rozstrzygnąć tę kwestię.
Zgodnie z postem na subreddicie Helldivers II , jedną z opcji byłoby to, aby zbanowany gracz nadal zabierał 25% doświadczenia i żetonów zebranych w grze, nawet jeśli zostanie zbanowany w grze. Inspiracją do tego był inny kosmiczny tytuł wieloosobowy, Deep Rock Galatic. Rozważane jest również wprowadzenie systemu reputacji dla graczy, ale być może spowodowałoby to inne problemy "meta" ze społecznością. W każdym razie Arrowhead Studios wciąż ocenia możliwe rozwiązania i pracuje nad nimi.
Czy zostałeś wyrzucony z gry w Helldivers II bez powodu?