Najnowszą firmą produkującą gry wideo, która została zwolniona, jest wydawca i spółka macierzysta dewelopera Smite i Smite 2, Hi-Rez Studios. Jak ogłosił w długim poście X dyrektor generalny Stewart Chisam, powiedziano nam, że zwolnienia dotkną osoby na stanowiskach marketingowych i wydawniczych w firmie, a także deweloperów w studiach Evil Mojo i Titan Forge.
Chisam stwierdza: "Dzisiaj wprowadzamy kilka trudnych, ale koniecznych zmian, aby zapewnić długoterminowy sukces Hi-Rez, ze szczególnym naciskiem na pozycjonowanie Smite 2 na długą i zrównoważoną przyszłość.
"W ramach tej wewnętrznej reorganizacji i zmiany priorytetów zwalniamy niektórych członków zespołu w całym Hi-Rez. Będzie to miało nieproporcjonalnie duży wpływ na osoby zajmujące się marketingiem i wydawcą, a także na niektóre osoby z naszych działów Evil Mojo, G&A i Titan Forge. Role w zespole gry, na które wpłynęło to w nieproporcjonalny sposób, wpływają na nasz zespół pracujący nad kosmetyczną zawartością skórek i funkcjami systemu".
Wydaje się, że powodem zwolnień jest to, że Smite 2 nie radzi sobie obecnie w fazie wczesnego dostępu, a aby to uwzględnić, wydawca chce zmniejszyć rozmiar swojego zespołu do czegoś bardziej zbliżonego do rozmiaru zespołu, który rozwijał i wspierał Smite 1 przez cały cykl życia.
Chisam dodaje: "To posunięcie jest następstwem kompleksowego przeglądu naszej strategii i operacji. Jeśli chodzi o grę, zdecydowaliśmy się skoncentrować nasze wysiłki całkowicie na Smite 2, poza małymi zespołami wspierającymi lekkie aktualizacje Paladins i SMITE 1. W ramach Smite 2 priorytetowo traktujemy rozwój rozgrywki w najbliższym czasie – takich jak nowe tryby i bogowie – a także ulepszenia jakości – nad niektórymi funkcjami kosmetycznymi i monetyzacyjnymi, które wcześniej planowaliśmy w okresie poprzedzającym premierę gry w modelu free-to-play w przyszłym roku.
"Warto zauważyć, że główny zespół programistów pracujący obecnie nad Smite 2 po tych zmianach jest nadal znaczny: większy niż zespół SMITE 1 był przez większość swojego cyklu życia (poza okresem w trakcie pandemii i krótko po niej). Zespół pracujący nad bogami i funkcjami rozgrywki (w porównaniu ze skórkami i funkcjami monetyzacji/postępu/systemu) jest większy niż kiedykolwiek zespół SMITE 1 zajmował się takimi funkcjami.
"Naszym celem na Smite 2 w najbliższym czasie jest stworzenie jak najlepszych wrażeń z gry dla naszej społeczności oraz gry, która zapewni graczom radość i będzie mogła przetrwać długo do 2030 roku. W miarę jak zdobywaliśmy doświadczenie w alfie, proces migracji bogów z SMITE 1 do Smite 2 stał się teraz bardziej przejrzysty, a także lepiej rozumiemy, czego gracze oczekują od gry. Dokładamy wszelkich starań, aby ta zmiana spełniała oczekiwania graczy i przebiegała szybciej, biorąc pod uwagę lekcje, które wyciągnęliśmy z wczesnej alfy".
Dokładna liczba dotkniętych deweloperów nie została jeszcze znana.