Polski
Gamereactor
wiadomości
Death Stranding

Hideo Kojima o wpływie gracza na kształtowanie świata w Death Stranding

Garść informacji o NPC-ach, jakich spotkamy w grze.

HQ

Podczas spotkania z fanami w muzeum Sztuki Nowoczesnej w Moskwie, Hideo Kojima zdradził nieco więcej szczegółów na temat wpływu gracza na kształtowanie świata w Death Stranding. Od naszych decyzji będą zależeć nie tylko losy bohatera, ale i postaci pobocznych, którym ten będzie pomagał.

Przykładowo, jednym z wcześnie spotykanych NPC-ów jest starszy, schorowany mężczyzna żyjący głęboko pod powierzchnią. Jedną z pierwszych misji Sama ma być dostarczenie mu lekarstw - w dalszym rozwoju gry mamy opcję wracania do staruszka z kolejnymi dostawami, co ten wynagrodzi opowiadając nam historie z przeszłości. Jednak gra idzie naprzód, a wraz z jej postępem rośnie dystans między graczem a staruszkiem - część graczy ostatecznie zaprzestanie wycieczek do jego drzwi, część zupełnie o nim zapomni. Koniec dostaw lekarstw oznacza dla starszego pana pewną śmierć, której gracz mógł zapobiec.

Oznacza to, że w grze budujemy relacje z postaciami, których losy zależą od naszych świadomych decyzji. Odpowiedzialność za ich dobro to jedna strona rozwiązania, które Kojima zastosował w grze - motywem przewodnim w Death Stranding, jak wiadomo już nie od dzisiaj, są związki między ludźmi i ich zależność od siebie nawzajem w jednym, globalnym społeczeństwie.

Choć Kojima nie zdradził, jak bardzo technika ta ma wpłynąć na różne zakończenia gry, nie ukrywa, że nie raz zmusi gracza do podejmowania skrajnych w skutkach decyzji o przyszłość spotykanych postaci. To, czy uda nam się ocalić każdego spotkanego w grze NPC-a, wciąż pozostaje tajemnicą.

Przekonamy się o tym już niedługo - Death Stranding trafi na PlayStation 4 już na początku listopada.

Death Stranding

Powiązane teksty



Wczytywanie następnej zawartości