Na początku tego miesiąca mieliśmy przyjemność spotkać się z David Martinez, Head of Marketing na Abylight Studios w Barcelonie. Mniej więcej rok temu (jak ten czas leci) rozmawialiśmy z zespołem Abylight na temat - jak na tamten czas - niezatytułowanej gry o bogach/budowaniu miast, nad którą pracowali.
Na tegorocznym Gamescom mieliśmy okazję dogłębnie przyjrzeć się ogromnemu postępowi w tej grze, którą zespół nazwał Citadelum. Skupia się na zarządzaniu zasobami, budowie i walce w prawdziwym symulatorze boga, ale starożytny rzymski motyw gry Abylight ma w sobie o wiele więcej prawdy i treści, niż można by się spodziewać.
Zamierzam omówić pracę, jaką zespół włożył w historię gry, ale aby uzyskać bardziej szczegółowe informacje, możesz obejrzeć cały wywiad tutaj:
Martinez Powiedziała: "W tej chwili gra jest prawie skończona, pracujemy nad nią, więc ogłaszamy to na Gamescomie - mamy grywalne bitwy i będziecie mogli w nie zagrać w prologu, który wydamy już wkrótce.
"Pod koniec sierpnia wszyscy będą mogli zagrać w ten prolog z dwoma kompletnymi ujęciami gry, kampanii, a także będzie można eksperymentować z nowymi mechanikami, zająć się podstawową grą o budowaniu miasta, a także zagrać w bitwy po raz pierwszy".
Jeśli chodzi o tematykę i tematykę gry, zespół dość wcześnie wiedział, że chce, aby była to gra rzymska, ale w miarę pracy nad projektem stało się to czymś znacznie bliższym faktom niż fantasy (chociaż w Citadelum nadal są bogowie).
Martinez Powiedziała: "Zdecydowaliśmy, że chcemy mieć Rzym, dlaczego nie mielibyśmy się nim cieszyć? A jedynym sposobem, aby cieszyć się Rzymem, jest posiadanie bardziej realistycznych budynków i postaci, a także bogów, wyobrażaliśmy sobie bogów tak, jak Rzymianie, więc wyglądają jak ludzie, giganci, ale i tak ludzie.
"I tak, zdecydowaliśmy się na realistyczne podejście. Tak więc to, co zrobiliśmy, to kampania oparta na prawdziwych faktach, która śledzi wyniesienie Augusta na cesarza, a wy będziecie mogli grać w różnych miejscach - w Hiszpanii, na Półwyspie Izamskim, w Egipcie - i zdecydowaliśmy, że jeśli będziemy toczyć bitwy, czy będziemy mieć gladiatorów i wyścigi rydwanów. Będziemy potrzebować krwi.
"Więc tak, nie jest to gra przeznaczona dla każdego, ale mimo to uważamy, że jest to prawdziwe rzymskie doświadczenie budowania miast".
Nie było to też proste zadanie, ponieważ zespół Abylight był w pełni oddany dokładności z Citadelum.
Dodano Martinez: "Chcieliśmy znaleźć coś, co pasowałoby do gry, więc zaczynamy po śmierci Juliusza Cezara, a następnie śledzimy życie Augusta, aż został cesarzem.
"Chcieliśmy, aby w grze było coś takiego, jak na przykład w Band of Brothers, gdzie podążasz za jednostką i możesz zobaczyć ewolucję świata, ale ponieważ jest to gra o budowaniu miast, musieliśmy znaleźć, musieliśmy dowiedzieć się, gdzie te osady zostały założone i zbudowane.
"Więc tak, w końcu musieliśmy się dużo uczyć, a po przejrzeniu książek historycznych i rozmowach z ekspertami odkryliśmy, że ta historia o Auguście dodawała wystarczająco różnorodności do gry, a także, wiesz, poczucie tego postępu".
Demo gry Citadelum można wypróbować już teraz, a premiera gry planowana jest w tym roku pod koniec tego miesiąca/w październiku. Dodaj teraz do listy życzeń za pomocą Steam.