Chociaż jesteśmy pewni, że istnieje mnóstwo powodów, dla których Horizon Forbidden West postanowił zostawić PlayStation 4 w nadchodzącym dodatku Burning Shores, Guerrilla Games opublikował nowy wpis na blogu PlayStation to dotyka jednego z największych powodów, dla których PS4 nie otrzyma dodatku po premierze.
I to z powodu chmur, które tworzą Los Angeles, Aloy będzie podróżować. Powiedziano nam, że zespół programistów stworzył i wykorzystał nowe techniki, aby zaoferować bogatsze i bardziej szczegółowe systemy chmurowe, a PS4 po prostu nie mógł poradzić sobie z danymi niezbędnymi do renderowania chmur, które chcieli obsługiwać.
Andrew Schneider, główny artysta FX w Guerrilla stwierdził: "Systemy chmurowe, które opracowaliśmy dla Horizon Zero Dawn i Horizon Forbidden West, były szybkie, ponieważ nie przechowywały chmur jako obiektów 3D, ale raczej instrukcje dotyczące tworzenia chmur 3D z ograniczonych informacji 2D. System PlayStation 5 może obsługiwać większe zbiory danych. Tak więc, po zakończeniu Forbidden West, zabraliśmy się do pracy nad prototypem renderera w chmurze woksela, który mógłby sprostać naszym standardom jakości i faktycznie pozwolić graczowi latać przez bardzo szczegółowe formacje chmur. "
Oprócz tego, że wyglądają lepiej, chmury w rozszerzeniu Burning Shores mają być również eksplorowane, jak powiedział nam Schneider: "Ważne było dla nas, aby doświadczenie samo w sobie było zabawne i radosne poza główną rozgrywką. Chmury nie są po prostu wciągającą scenerią, ale eksploracyjnym krajobrazem samym w sobie. Wśród chmur gracze będą mogli odkrywać tunele, jaskinie i inne niespodzianki, które sprawiają, że latanie będzie przyjemnością.
"Najlepsze jest to, że w zależności od tego, kiedy wypróbujesz którąkolwiek z tych funkcji, wrażenia będą inne. W miarę upływu dnia zmienia się jakość i kierunek światła, ukrywając i ujawniając niektóre z tych cech i zmieniając atmosferę każdej podróży.
"I nie chcę niczego psuć - ale mamy nadzieję, że nie boisz się małego pioruna."
Horizon Forbidden West: Burning Shores pojawi się na PS5 19 kwietnia.