Indiana Jones and the Great Circle pojawił się ponownie na Gamescomie Opening Night Live z nowym zwiastunem, a my mogliśmy przyjrzeć się grze bardziej szczegółowo, dowiadując się, jak wyglądał proces odtwarzania Harrisona Forda i innych postaci w nowej przygodzie, a także przybliżonej długości gry. Ale szefowie rozwoju w Machine Games dali nam również pewien wgląd w podstawowy projekt gry i okazuje się, że jedno z głównych źródeł inspiracji dla Indiana Jones and the Great Circle zostało znalezione 20 lat temu. Konkretnie The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay, wydane przez Starbreeze Studios w 2004 roku.
W ramach sesji pytań i odpowiedzi po prezentacji Indy'ego za zamkniętymi drzwiami, reżyser gry Jerk Gustafsson opowiedział o tym, jak nasz poszukiwacz przygód będzie w stanie poradzić sobie z każdą sytuacją na wiele sposobów, w tym skradając się i ukrywając ciała. W związku z tym Riddick miał na to odpowiedź:
"Wydaje mi się, że projektując tę grę, cofnęliśmy się nieco do naszej własnej historii. Więc mamy tę grę, tak, pierwsza osoba to podstawowa perspektywa, w której grasz. Ale łączymy to również z trzecią osobą. To bardzo podobne do tego, co robiliśmy w tamtych czasach z grami o Riddicku i grą The Darkness, a także podobne do tych gier, które były pierwszymi grami, które zrobiliśmy, które naprawdę kładły duży nacisk na budowanie postaci i historii w połączeniu z dużą różnorodnością w rozgrywce. I to jest coś, na co naprawdę mocno naciskamy. Chcemy, aby gracz naprawdę poczuł, że może, no wiesz, stawiać czoła różnym przeszkodom lub wyzwaniom na wiele różnych sposobów. A skradanie się jest zdecydowanie tego częścią".
Gustafsson był głównym projektantem w czasach Riddicka i Ciemności, więc ciekawie będzie zobaczyć, jak ten projekt ewoluował lata później przy obecnej technologii. Indiana Jones and the Great Circle zostanie wydany na PC i Xbox Series X/S w tym roku, a plotki sugerują, że może pojawić się na PS5 w 2025 roku.