Fala zwolnień w sektorze gier wideo nadal dotyka coraz więcej osób. Oprócz rundy dodatkowych zwolnień, o których mówi się, że ponownie dotknęły PlayStation, inne studio dokonuje redukcji zatrudnienia w tym, co określa jako "ostatnią deskę ratunku".
Tym razem to eksperci od portingów i studio wsparcia Iron Galaxy dokonują cięć, ponieważ deweloper zmaga się z podejmowaniem decyzji, które mają umożliwić mu "długoterminowe przetrwanie".
W sumie twórca Rumbleverse (gry, która szybko przestała istnieć) postanowił rozstać się z 66 członkami swojego personelu, a Iron Galaxy twierdzi, że "robi wszystko, co w naszej mocy, aby wesprzeć ich w poszukiwaniu kolejnego etapu ich kariery".
Mówiąc o zwolnieniach w poście na LinkedIn, Iron Galaxy stwierdza: "Dzisiaj Iron Galaxy rozstaje się z niektórymi naszymi programistami i personelem pomocniczym. Łącznie zredukowaliśmy zatrudnienie o 66 osób. Była to dla nas ostatnia deska ratunku. Jest to środek, którego nie traktujemy pochopnie, aby umożliwić nam długoterminowe przetrwanie".
Pomimo tego, że rok 2024 jest rekordowy pod względem zwolnień w branży gier wideo, w 2025 roku nadal niezliczone osoby tracą pracę.