Polski
Gamereactor
wiadomości
Fortnite

Jak nowe formy sztuki zbliżają się do gier wideo

Na targach DevGAMM w Gdańsku rozmawialiśmy z Eleną Dimopoulou, autoryzowaną instruktorką Unreal Engine, o sztuce współczesnej z wykorzystaniem wirtualnej rzeczywistości i jej problemach z tradycyjnymi szkołami.

HQ

Pojęcie sztuki przez zwykłych obywateli może być pojęciem bardzo ekskluzywnej dyscypliny, stworzonej dla ludzi o wysokich dochodach. Z biegiem lat zdystansowaliśmy się od formy ekspresji, która dotyczy nas wszystkich. Tradycyjne sztuki piękne pomagają nam interpretować otaczający nas świat, ale wszystko się zmienia i pojawiają się nowe dyscypliny. Elena Dimopoulou, artystka nowych mediów i licencjonowana instruktorka Unreal Engine, opowiedziała o swoich doświadczeniach z wirtualną rzeczywistością i bardziej tradycyjnymi nauczycielami na DevGAMM w Gdańsku.

"Kiedy robiłem dyplom w 2019 roku, moja uczelnia nie uczyła wielu technologii rzeczywistości wirtualnej" Elena wspomina to w ekskluzywnym filmie Gamereactora. "Był to przedmiot nieobowiązkowy, ale wybrałam go, ponieważ przeszłam już przez inne zajęcia i to była jedyna, która mi została. To nauczyło mnie, że w tym hełmie można pokazać innym, jakbym był w swojej głowie".

Chociaż niektórzy ludzie nie są przyzwyczajeni do nowych technologii i na początku może to być lekki szok. "Wszyscy profesorowie na moim kierunku mówili, że to diabeł, że nie zamierzają tego nosić. Mówili mi, że nikt nie zobaczy mojej pracy, a potem zobaczyłem grupę około 100 osób, która chciała ją zobaczyć".

Elena chciała również opowiedzieć o swoich ostatnich doświadczeniach na uniwersytecie, kończąc studia magisterskie z filmu i mediów interaktywnych. "Przez lata widziałem, że gry wideo i filmy były sposobem na pokazanie ludziom swoich uczuć. Wszyscy idą do kina, wszyscy idą zagrać w grę wideo. Ale, przynajmniej w Grecji, nie mamy w planach codziennych wizyt na wystawach sztuki".

W ramach DevGAMM instruktor Unreal Engine zorganizował warsztaty z trybu Creative Fortnite, aby pokazać łatwość obsługi użytkownikom z całego świata, nawet bez doświadczenia w programowaniu. "Zrobiliśmy horror, w którym był wróg, a ty wędrowałeś z pochodnią" – powiedziała.

Jest również jedną z ambasadorek Women in Games i jest zaangażowana w różne programy na rzecz integracji grup w grach wideo. Promuje również inicjatywy promujące sztukę w szkołach i środowiskach, w których jest ona trudno dostępna, na przykład dla osób neuroróżnorodnych, więc jeśli chcesz zobaczyć cały wywiad z napisami w swoim lokalnym języku, zostawiamy go poniżej.

HQ

Powiązane teksty



Wczytywanie następnej zawartości