Japonia uwielbia konsole przenośne, a Nintendo Switch Lite jest właściwie dowodem tej miłości, które sprzedało się w liczbie 178 000 sztuk w ciągu pierwszych trzech dni po premierze. Dobrą wiadomością dla ojców Mariana i Linka jest fakt, że nowy model nie wpłynął negatywnie na sprzedaż wersji standardowej.
Łącznie oba modele Nintendo Switch sprzedały się w liczbie prawie ćwierć miliona egzemplarzy, zgodnie z danymi Famitsu. Zwykły Switch (który niedawno został nieco poprawiony) sprzedał 62 000 sztuk. W sumie konsola rozeszła się w 9 milionach egzemplarzy w samej Japonii.
Wraz z mniejszą wersją sprzętu Nintendo wydało The Legend of Zelda: Link's Awakening. Była to najlepiej sprzedająca się gra zeszłego tygodnia, którą kupiło ponad 140 000 osób, ale Monster Hunter World: Iceborne i eFootbal PES 2020 utrzymują się na podium. Level-5 wydało remaster pierwszego Ni no Kuni na Switchu i PS4, ale w pierwszej dziesiątce najlepiej sprzedających się tytułów znalazła sie tylko wersja z "Pstryczka".
[NSW] The Legend of Zelda: Link's Awakening - 141.375 / nowość
[PS4] Monster Hunter: World - Iceborne Master Edition - 39.594 / 319.915 (-47%)
[PS4] eFootball Winning Eleven 2020 - 19.249 / 77.513 (-67%)
[NSW] Super Mario Maker 2 - 14.905 / 629.714 (+3%)
[NSW] Super Smash Bros. Ultimate - 12.266 / 3.266.380 (+19%)
[NSW] Ni no Kuni: Wrath of the White Witch - 11.237 / nowość
[NSW] Minecraft - 10.813 / 934.335 (+34%)
[NSW] Mario Kart 8 Deluxe - 10.786 / 2.459.809 (+26%)
[NSW] Fishing Spirits: Nintendo Switch Version - 9.803 / 171.841 (+10%)
[PS4] Borderlands 3 - 8.811 / 44.847 (-76%)