Kevin Bayliss był dyrektorem artystycznym w złotej erze Rareware w latach 90., projektując kilka postaci, które stały się bardziej zabawnymi alternatywnymi maskotkami dla Super Mario i innych z Mushroom Kingdom zarówno na Super Nintendo, jak i Nintendo 64. Spod jego ołówków powstała współczesna wersja Donkey Konga do serii Donkey Kong Country, a także jego nieodłączny przyjaciel Diddy Kong, tygrys Timber i charakter Wizpig z Diddy Kong Racing. Teraz, po kontrowersjach związanych z przeprojektowaniem Donkey Konga w Mario Kart 9 , artysta zabrał się do mediów społecznościowych, aby podzielić się swoimi przemyśleniami na ten temat.
W jednym ze swoich postów na X, Bayliss mówi o drugiej najpopularniejszej małpie wszech czasów, która zawsze marszczy brwi, projekcie, który, choć pasował do bestialskiego charakteru, którym miał być w latach 90., utrudniał dodanie do niego szerokiej gamy mimiki twarzy. Innymi słowy, zawsze wyglądał, jakby był zły.
"Niestety, kiedy go projektowałem, ponieważ w zasadzie miał oczy BATTLETOAD, trudno jest nadać Donkey Kongowi inny wyraz niż "zirytowany" - jest to coś, co biorę pod uwagę trochę bardziej podczas tworzenia postaci!"
W rzeczywistości Bayliss, który skutecznie zaprojektował te charakterystyczne oczy dla batrachiańskiej bijatyki NES, dodaje, że to nieodłączne ograniczenie projektowe jest "dobrym powodem, aby dać mu lifting", odnosząc się do zmiany, na którą Nintendo zdecydowało się w nowym wyglądzie DK.
W obu Super Mario Bros. z 2023 roku. Film i pierwszy zwiastun nowego Mario Kart na Nintendo Switch 2 z zeszłego tygodnia, Donkey przyjmuje projekt, który był przeznaczony nie tylko na duży ekran, ale bardziej pasuje do projektów w stylu kreskówek sprzed Rare z lat 80. i 90., które artyści Nintendo, tacy jak Shigehisa Nakaue zachowali w spin-offach do dziś.
W świetle tego wszystkiego, Bayliss jest zachwycony projektem Donkey Konga dla nowego Mario Karta, pisząc, że jego zdaniem wygląda on jak "KOOL" i inne podobne reakcje do fanów, którzy pytają go o opinię.
W ślad za tymi nowymi dyskusjami, Bayliss został również zachęcony do podzielenia się tym, "jak to się robiło" z innymi postaciami z epoki. Najciekawszą anegdotą, która krąży już od kilku godzin, jest to, że projekt Diddy'ego Konga został bezwstydnie zainspirowany reklamą Coco małp Kellogg's płatki Choco Krispies (Choco Pops w innych regionach). W rzeczywistości dzieli to pochodzenie z tygrysem Timberem, zainspirowanym tygrysem Tonym z Kellogg's Frosties (Ricicles). Innym przypadkiem była zła świnia czarodziej Wizpig, która również czerpała z Battletoads.
"Timber był pierwotnie głównym bohaterem gry Starfox Adventures, kiedy nazywała się Planeta Dinozaurów" - Kevin Bayliss
Jak myślisz, jak postarzały się projekty Rare z lat 90. i jak według Ciebie będzie wyglądał Diddy Kong w Mario Kart 9 ?