To był tydzień solidarności w branży gier. Pięć dni temu ponad 200 programistów z Bethesda Game Studios utworzyło pierwszy amerykański związek zawodowy "od ściany do ściany" (co oznacza, że różne stanowiska i funkcje są objęte tym samym związkiem). Wczoraj inny programista należący do Microsoftu poszedł w jego ślady.
Według The Verge, ponad 500 pracowników z zespołu World of Warcraft w Blizzard założyło teraz World of Warcraft GameMakers Guild, po raz kolejny we współpracy z organizacją parasolową CWC (Communication Workers of America ). Podobnie jak w przypadku związku zawodowego Bethesda, również ten będzie miał szeroki zakres, reprezentując wszystkich, od projektantów, inżynierów i artystów po producentów.
The Verge rozmawiał z Kathryn Friesen, projektantką zadań na World of Warcraft, która powiedziała:
"Już po rozmowach z ludźmi widać, jak bardzo troszczą się o siebie nawzajem i o pracę, którą wykonują w grze. Myślę, że to właśnie stąd bierze się [wysiłek związkowy], pragnienie stanięcia razem w walce o prawa do rokowań zbiorowych przy stole".
Tutaj, w redakcji, jesteśmy wielkimi fanboyami związkowymi, więc możemy tylko złożyć gratulacje twórcom z Bethesdy i Blizzard. Niech rozprzestrzeni się jak pożar w całej branży.