Polski
Gamereactor
wiadomości
Assassin's Creed II

Kompozytor muzyki do Assassin's Creed, Jesper Kyd: "Fajnie byłoby zagrać światową trasę koncertową po Hitmanie"

W związku z tym, że muzyka z Assassin's Creed pojawi się w salach koncertowych w ramach Symfonicznej Przygody, doświadczony kompozytor Jesper Kyd zdradził nam, które gry chciałby, aby zostały potraktowane w podobny sposób.

HQ

W tym tygodniu (a właściwie dziś i jutro) Assassin's Creed Symphonic Adventure odbywa się w Royal Festival Hall w Londynie, dając uczestnikom szansę posłuchania muzyki ze słynnej serii Ubisoft, wykonywanej na żywo przez Royal Philharmonic Orchestra. Dzięki temu miałem okazję spotkać się z Jesperem Kydem, twórcą wielu ścieżek dźwiękowych Assassin's Creed, aby wybrać jego mózg, zobaczyć, która ścieżka dźwiękowa była jego ulubioną, a także usłyszeć, jakie inne serie gier jego zdaniem zasługują na koncert na żywo podobny do Assassin's Creed.

Mówiąc najpierw o tym ostatnim punkcie, Kyd wyjawił, że chciałby, aby seria IO Interactive Hitman została potraktowana symfonicznie na żywo, ale wskazał również na kilka innych franczyz, które również mogą być świetnym wyborem.

"Fajnie byłoby zagrać światową trasę koncertową po Hitmanie. Uwielbiam pracować z Warhammerem. To świetna zabawa. Bardzo lubię też State of Decay, praca z tą serią to świetna zabawa. No i oczywiście Borderlands to świetna zabawa. Jest tam wiele różnych rzeczy".

Zapytałem też Kyda o to, która ścieżka dźwiękowa Assassin's Creed, którą skomponował jest jego ulubioną. Mając do wyboru Assassin's Creed, Assassin's Creed II, Assassin's Creed Brotherhood, Assassin's Creed Revelations i współtworząc napisy końcowe na Assassin's Creed Valhalla, Kyd wybrał grę, którą bez wątpienia wielu uważa za ulubioną wszech czasów.

— Cóż, to znaczy, trudno powiedzieć. Wyznaję filozofię, że moja najnowsza ścieżka dźwiękowa jest moją ulubioną, ponieważ staram się naprawdę iść w jej kierunku w każdej z moich partytur i bardzo starannie dobieram projekty.

"Ale oczywiście wiedzieliśmy, że w Assassin's Creed 2 mamy do czynienia z czymś wyjątkowym. Dało się to odczuć w zespole, działo się coś naprawdę wyjątkowego, o czym wiedzieliśmy jeszcze przed premierą gry. Chcę powiedzieć, że to była ogromna niespodzianka, że gra odniosła taki sukces. Ale w tym samym czasie czułem się jakbyśmy... Nie wiem, patrzyłem na tę grę i byłbym zaskoczony, gdyby ludziom się nie podobała, ponieważ pomyślałem, że to absolutnie niesamowite, co robią. Widać to również w muzyce.

"Ilość swobody twórczej, jaką miałem przy Assassin's Creed 2, po pracy nad 1, w zasadzie dała mi po prostu... Zaufanie zostało zbudowane. W tamtym czasie miałem ogromną swobodę twórczą. I naprawdę po prostu się z tym pogodziłem. Nic mnie w tym nie powstrzymało. Nie żeby cokolwiek mi pomogło z powrotem na pierwszym. Ale musieliśmy wymyślić, jak to wszystko ma brzmieć. Dużo pracy włożono więc w to, by dowiedzieć się, w jaki sposób Animus wpłynął na świat. Gra powstawała, gdy pracowałem nad muzyką, a zespół wciąż coś zmieniał i wciąż nie do końca wiedział, co to za gra. Tak więc druga była o wiele bardziej jasna, co powinno być. Zabrało mi to wszystkie te rzeczy i mogłem po prostu skoncentrować się na używaniu mojego instynktu do pisania, ponieważ teraz wiedziałem, czym jest gra i czego potrzeba".

Poniżej możecie zobaczyć cały wywiad z Kydem, aby dowiedzieć się, dlaczego warto wziąć udział w tych koncertach symfonicznych na żywo i co składa się na wynik Assassin's Creed.

HQ

Powiązane teksty



Wczytywanie następnej zawartości