Chociaż w dzisiejszych czasach wszyscy wiemy, że prawdziwa oryginalność w grach wideo tkwi w samodzielnym tworzeniu, niewiele jest projektów, które przypominają to, co Barraka wkrótce nam zaoferuje. Tytuł, stworzony przez solowego dewelopera Ibai Aizpurua (Zomorro Studio) przedstawia nam eksploracyjną przygodę z zagadkami i elementami metroidvanii stworzonymi w całości przy użyciu techniki poklatkowej i figurek z plasteliny. Zaskakująca propozycja, która zrobiła wrażenie na nas i reszcie uczestników niedawnej edycji IndieDevDay, a o której mieliśmy okazję porozmawiać z jej twórcą w wywiadzie, który możecie zobaczyć poniżej.
"Barraka to mała gra wykonana z plasteliny (gliny). Jest to przygodowa gra logiczna, a także mini-gry. Motywem przewodnim jest wesołe miasteczko, które jest nawiedzone przez złą czarownicę. Tak więc główny bohater, Tainoa, musi pokonać wiedźmę. A to tylko pretekst do zwiedzania nawiedzonego miejsca. Można wchodzić do różnych atrakcji, a każda atrakcja to inny świat" – opowiadał nam Ibai o projekcie, który powstał jako rozszerzenie jego pracy dydaktycznej uczącej animacji poklatkowej. Plastelina była oczywiście jego głównym narzędziem, więc łącząc tę pasję z chęcią tworzenia zabawy, wyrosło ziarno Barraka.
"Rozpocząłem ten projekt od plasteliny, plasteliny lub animacji poklatkowej. Moja praca zwykle polega na projektowaniu różnych elementów i postaci, które następnie staram się odtworzyć w glinie. Zazwyczaj wtedy robię zdjęcia i używam, nazywam to animacją hybrydową, jest to animacja poklatkowa, ale używam też technik cyfrowych do manipulowania czasami klatkami. Łączę więc tradycyjną animację poklatkową z animacją cyfrową".
Ale potem wyjaśnia, że tak naprawdę nie używa animacji 3D, ale animuje "klatka po klatce". Tytaniczne zadanie, aby odzwierciedlić różne atrakcje targów, z których każda jest gatunkiem samym w sobie.
"Większość gry jest jak gra eksploracyjna i logiczna, w której w każdym pokoju musisz rozwiązać, aby dostać się do wyjścia (...) Ale kiedy tworzę gry, czasami się boję. Nie chcę, żeby gracze się nudzili, więc dołączam wiele mini-gier, ponieważ tak jak na jarmarku, w przejażdżkach można znaleźć dużą różnorodność". Ta różnorodność obejmuje sekcje metroidvanii, Whac-A-Mole lub mini-gry wyścigowe, a także wiele łamigłówek w stylu Zeldy.
Wygląda też na to, że nie będziemy musieli zbyt długo czekać, aby zagrać w Barraka, ponieważ Zomorro Studio ma nadzieję wydać ją na Steamie przed końcem roku. W drodze jest również wersja konsolowa (wszystkie platformy potwierdzone) i ciekawie będzie uważnie śledzić ten projekt, ponieważ wygląda fantastycznie.