Sytuacja wokół MindsEye jest co najmniej osobliwa. Na kilka tygodni przed premierą jeden z czołowych dyrektorów dewelopera wyszedł i stwierdził, że za wszelką negatywną prasę płaci się, a wszystko to przed premierą stało się jasne, że deweloper również nie udostępnia kopii recenzenckich, kończąc proces rozwoju, w którym nikt nie był w stanie faktycznie zapoznać się z grą i publicznie podzielić się swoimi przemyśleniami. Nie stanowiłoby to wielkiego problemu, gdyby gra była w formie bojowej, jednak tak naprawdę nie było.
Po jej nadejściu 10 czerwca od razu stało się jasne, że w grze jest wiele bardzo nie tak, z mnóstwem zgłoszonych błędów i problemów, do tego stopnia, że PlayStation zaczęło nawet oferować zwrot pieniędzy za grę. Wrażenia były zazwyczaj nierówne, a niektórzy ludzie zauważyli, że są fascynujące i zapadające w pamięć elementy, ale po prostu, że problemem jest wydajność techniczna. W każdym razie Build a Rocket Boy również nie jest zadowolony z tej sytuacji.
W oświadczeniu na Reddicie deweloper powiedział, że jest "załamany, że nie każdy gracz był w stanie doświadczyć gry tak, jak zamierzaliśmy", po czym poszedł o krok dalej i powiedział: "naszym priorytetem jest optymalizacja wydajności i stabilności, aby każdy gracz, na każdym urządzeniu, mógł cieszyć się równie wysokiej jakości doświadczeniem".
Deweloper twierdzi, że większość problemów związanych z grą "była spowodowana wyciekiem pamięci" i że dotknęło to "około 1 na 10 naszych graczy", Wkrótce pojawi się poprawka, która to rozwiąże, ale jeśli chodzi o inne problemy, obiecuje się kilka innych łatek do końca czerwca.
Jeśli chodzi o to, czego możecie się spodziewać po trzech aktualizacjach, powiedziano nam, że:
Piątek, 13-15 czerwca - Poprawka #1 - PC i konsole
Czego gracze mogą się spodziewać:
Poprawka #2 - tydzień od 16 czerwca - PC i konsole
Czego gracze mogą się spodziewać:
Do końca czerwca - Aktualizacja 3 - PC i konsole
Czego gracze mogą się spodziewać:
W przeciwnym razie deweloper zauważa, że jest "w pełni zaangażowany w zapewnienie wszystkim naszym graczom wspaniałych wrażeń i będziemy nadal zapewniać częste i przejrzyste aktualizacje".