Polski
Gamereactor
Sport

MotoGP wprowadza nowe logo i tożsamość marki, ale nie wszyscy są pod wrażeniem

MotoGP ma na celu przyciągnięcie nowych fanów poprzez rebranding: Prezentując nowe logo i motto.

HQ

Moto GP zakończyło sezon 2024 w zeszły weekend, a nowy mistrz świata, Jorge Martín, przejął pałeczkę od Francesco Bagnaii. Najbardziej prestiżowe zawody motocyklowe na świecie, wciąż zdominowane przez Hiszpanów i Włochów (Marc Márquez i Enea Bastiniani zajęli 3. i 4. miejsce) w przyszłym roku odświeżają swoją markę.

Nowe logo, nowe motto, udostępnione w filmie, którego narratorką jest aktorka Emilia Clarke. To "najbardziej ekscytujący sport na ziemi", który można podsumować w trzech światach: "Szybszy. Naprzód. Nieustraszony".

Nowe logo zostało zaprojektowane przez studio projektowe Pentagram i jest "kompletną ewolucją marki, obejmującą grafikę, ruch, krój pisma, tożsamość wizualną i tożsamość werbalną, zaprojektowaną w celu przeniesienia najbardziej ekscytującego sportu na świecie w nową erę".

Litera M w nowym logo czerpie inspirację z dwóch motocykli, pochylonych, blisko siebie na torze. Litera O sugeruje geometrię koła, a litera T, rowerzysta między nimi, "człowiek i maszyna".

W mediach społecznościowych nie wszyscy fani są pod wrażeniem. "Nowe logo wygląda zbyt ogólnikowo, stare było bardziej kultowe", mówi Coronas de Laurel, a inni fani proszą o powrót starego logo.

Podczas oficjalnej prezentacji logo w Museu Nacional d'Art de Catalunya w Barcelonie, Dan Rossomondo, dyrektor handlowy Moto GP, powiedział w rozmowie z El País, że ich celem jest "przyciągnięcie większej liczby turystów, innych przypadkowych fanów, wprowadzenie sportu i naszych bohaterów, motocyklistów, do wszystkich sfer społeczeństwa".

MotoGP wprowadza nowe logo i tożsamość marki, ale nie wszyscy są pod wrażeniem

Tagi:

Sport


Wczytywanie następnej zawartości