Chociaż Ubisoft jest znany z rozległych otwartych światów i to od lat, wydaje się, że studio nie zawsze czerpie inspirację z jednego ze swoich własnych tytułów. W rzeczywistości osoby z Massive Entertainment pracujące nad Star Wars Outlaws czerpały inspirację z zupełnie innej gry.
Ghost of Tsushima od Sucker Punch ma najwyraźniej największy wpływ na Star Wars Outlaws, zgodnie z wywiadem z dyrektorem kreatywnym Julianem Gerightym (dzięki, GamesRadar). "To bardzo interesujące, ponieważ moim największym odniesieniem był Ghost of Tsushima, który jest bardziej inspirowany Kurosawą niż westernem, Johnem Fordem, który inspirował George'a Lucasa" – powiedział.
Gerighty wymienił również Red Dead Redemption firmy Rockstar jako inspirację dla gry. "Red Dead Redemption jest fenomenalne, ponieważ traktuje świat jako świat, a nie jako listę czynności, które często się powtarzają. Myślę jednak, że to, co kochałem w Ghost of Tsushima, to czystość fantazji gracza i naprawdę się w nią pochylałem. To jest historia, świat, postać, wszystko pasuje do siebie, a rozgrywka kieruje wszystkim. To jest fantazja "jesteś samurajskim ninja w Japonii". To było jedno ze świateł przewodnich".
Star Wars Outlaws ukaże się 30 sierpnia na PC, PS5 i Xbox Series X/S.