Do premiery Assassin's Creed Shadows pozostał nieco ponad miesiąc, więc oczekiwania na grę Ubisoftu rosną. Gra, która będzie miała decydujące znaczenie dla przyszłości firmy, a która już teraz jest mocno krytykowana i powątpiewa w niektóre grupy, mimo że nie udało im się jej wypróbować.
Jednym z punktów, co do których fani nie są do końca przekonani, jest podwójny protagonista, decyzja, która po raz pierwszy została użyta w AC Syndicate, a tutaj jest jeszcze bardziej radykalna, ponieważ Naoe i Yasuke, pomimo wspólnych celów, nie używają tej samej rozgrywki ani tego samego systemu walki. Naoe jest ekspertem od skradania się, podczas gdy Yasuke jest gigantycznym wojownikiem opartym na brutalnej sile. W Shadows będziemy mieli możliwość swobodnego wyboru postaci, którą chcemy grać w dowolnym momencie, a dzięki najnowszym wypowiedziom reżysera gry wielu będzie teraz łatwiej oddychać.
Dyrektor kreatywny AC Shadows Jonathan Dumont powiedział Screen Rant, że wybór przejścia całej gry jedną lub drugą postacią nie sprawi, że gracz poczuje, że "traci" doświadczenie.
"Myślę, że to bardziej zależy od twoich preferencji, aby powiedzieć: "OK, zobaczę, jak gra dostosuje się trochę do postaci, jeśli wybierzesz jedną z nich".
"Mają indywidualne prezentacje, a potem mają też swoją własną linię zadań. Powiedzmy więc, że Naoe nie może grać Yasuke w osobistej misji, a to dwie różne rzeczy. Ale rdzeniem gry może być wybór postaci, a gra się dostosowuje.
"Myślę więc, że możesz zmienić grę ze względu na rozgrywkę, możesz to zmienić, jeśli uważasz, że któryś z pozostałych [protagonistów] bardziej ci się podoba, ale nie sądzę, żebyś coś tracił. To coś więcej, jest w porządku, baw się dobrze, graj tak, jak chcesz".
Przy takim podejściu wydaje się, że dostaniemy dwie gry w jednej - co o tym sądzisz, czy planujesz grać konkretną postacią Assassin's Creed Shadows, czy też będziesz zmieniać wrażenia?