Rozwój Halo: Combat Evolved jest w rzeczywistości dość niezwykłą historią i w pewnym momencie był to RTS przeznaczony dla formatów Apple, a później także tytuł trzecioosobowy. Jak można sobie wyobrazić, oznacza to, że zanim ostatecznie został wydany na Xboksa jako genialny FPS, który znamy i kochamy, cała masa zawartości musiała zostać złomowana.
Teraz 343 Industries i grupa modów Digsite pracują nad projektem przywrócenia części tej wcześniej niewidzianej zawartości Halo, która została opracowana przez Bungie, a część z nich pojawi się na Halo: The Master Chief Collection:
"Zagłębiliśmy się w archiwa i odkryliśmy kompilacje Milestone Halo PC, które zawierały materiały, które nigdy nie trafiły do wersji detalicznej. Szczególnie interesowały nas dokumenty projektowe/produkcyjne, notatki zwrotne Bungie, tagi, skompilowane mapy i dane źródłowe do wcześniej niepublikowanych map do trybu wieloosobowego.
Niektóre z nich zostały wycięte, zanim jeszcze miały nazwę bardziej sugestywną niż gbx_map#. Niemniej jednak dwa były wystarczająco interesujące, aby przetestować i doprowadzić do mety w MCC. "
Odkryto również, że Gearbox (który stworzył wersję PC Halo: Combat Evolved) również miał niewykorzystaną zawartość, która teraz ujrzy dzień światła ponad 20 lat od jej złomowania:
"Gearbox stworzył kilka zupełnie nowych tekstur, które nie były w ogóle używane. Czułem, że szkoda byłoby, gdyby te tekstury nigdy nie zostały użyte, więc postanowiłem zremiksować Indoor w zupełnie nową mapę, która mogłaby lepiej wykorzystać te nowo odkryte bitmapy. "
Jest jeszcze wiele do odkrycia, a jeśli interesujesz się Halo i / lub archeologią gier wideo, udaj się do Halo Waypoint, aby uzyskać całkiem interesującą historię, a będzie więcej.
Dzięki, PCGamesN.