Nomada to studio odpowiedzialne za ubiegłoroczny hit, Gris. Podczas imprezy Gamelab 2019 udało nam się spotkać z dyrektorem kreatywnym Conradem Rosetem, aby dowiedzieć się więcej o tym artystycznym i poruszającym doświadczeniu.
"Chcieliśmy opowiedzieć emocjonalną historię, skoncentrować się na uczuciach, poruszyć emocje gracza" - wyjaśnił. "Dlatego nie chcieliśmy przedstawiać zbyt wielu elementów tej historii. Zależało nam, by miała otwarte zakończenie, by była to opowieść o osobistej ewolucji."
"Jakieś siedemdziesiąt procent osób zaangażowanych w prace nad Gris nie pochodzi z typowej branży gier wideo" - kontynuował Roset. "Mamy ludzi ze świata sztuki, animacji, kina, reklamy - nie tylko związanych z grami wideo. Pomogło nam to w stworzeniu innego projektu dla różnych ludzi; nie jest on skierowany wyłącznie dla graczy. Otwiera się na szerszą publiczność."
Poniżej możecie zobaczyć nasz pełny wywiad z Gamelabu, w którym Roset mówi również o wykorzystaniu kolorów w grze oraz o inspiracjach Shadow of the Colossus czy The Last Guardian.