Polski
Gamereactor
wiadomości
Vampire: The Masquerade - Coteries of New York

Nowe informacje o Vampire The Masquerade - Coteries of New York.

Wampiry z karkowa mają się dobrze.

HQ

Nie możecie się doczekać Bloodlines 2? Ja też nie. Na szczęście, produkt studia Paradox nie jest jedyną powstającą grą umiejscowioną w świecie Vampire The Masquerade. Jedną z nich będzie Coteries of New York od krakowskiego Draw Distance. Twórcy Ritual: Crown of Horns czy Serial Clenear pracują nad grą z uniwersum, która jeszcze tego roku trafi na pecety oraz Nintendo Switch.

Vampire: The Masquerade - Coteries of New York jest w większej części visual novelą, wzbogaconą o elementy RPG. Przedstawiać będzie historię młodego wampira uczącego się życia w nowoczesnym w tętniącym życiem mieście, targanego wojną między dwoma wampirzymi klanami. Dualizm między słynną z niezależności frakcji Anarchów a przyklejoną do kanapy tradycji Camarillą już od razu dają do zrozumienia, że nie ma tu miejsca na kompromis.

Gra ma łączyć istotne dla gatunku podejmowanie decyzji zmieniających bieg historii jak i rdzenną dla Vampire The Masquerade mroczną, pełną sekretów atmosferę. Według twórców, stanowiąc prostą w prowadzeniu, ciekawą pod względem fabuły i przyjemną wizualnie, gra ma stanowić doskonały tytuł dla tych, którzy szukają dobrego miejsca na start ich przygód w obszernym uniwersum.

Jednocześnie wybory gracza mają też mieć wpływ na część mechaniki, od której zależy jakie opcje będą dostępne dla postaci gracza. Celem studia było stworzenie gry, która odda bogate tło systemu wraz z wolnością wyborów, możliwością stworzenia swojej postaci tak, jak miałoby to miejsce podczas sesji RPG. Jak wspomniałam wcześniej, poza fabułą w formie interaktywnej historii, gracz będzie musiał uważać na kilka elementów rzuconych na wierzch tytułu w pogoni za przybliżeniem rdzennego systemu gry.

Będą pośród nich głównie trzy najważniejsze cechy każdego domorosłego wampira. Po pierwsze, głód krwi, który towarzyszy każdemu z dzieci nocy - odpowiednie dbanie o jego wskaźnik pozwoli na zachowanie kontroli nad sobą, lekceważenie zaś - nieuchronnie prowadzi do komplikacji - w wielu tego słowa znaczeniach. Następnie postać gracza określa także skala jego człowieczeństwa - miara jego zdolności do postrzegania ludzkiego systemu moralności, lub kompletne się od nich odcięcie. Trzecią i najważniejszą zasadą Maskarady jest konieczność pozostania w ukryciu i utrzymania istnienia wampirów w sekrecie przed ludźmi. Dopiero odpowiedzialne używanie zdolności i unikanie wiecznie znajdującej się na tropie wampirów Drugiej Inkwizycji określą, jak bardzo nadaje się do życia pod osłoną nocy.

Draw Distance zapowiada nam grę wyjątkową, jedyną w swoim rodzaju. I choć dla wielu visual novele są dalekie od emocjonujących, zobaczymy, na ile sprawdzą się ich obietnice - a ilu zasmakuje w stylu życia prosto z Świata Mroku.

HQ
Vampire: The Masquerade - Coteries of New York
Vampire: The Masquerade - Coteries of New York
Vampire: The Masquerade - Coteries of New York

Powiązane teksty



Wczytywanie następnej zawartości