Polski
Gamereactor
wiadomości
The Outer Worlds

Obsidian Entertainment bez Crunchu

Zespół The Outer Worlds w formie.

HQ

Po odłączeniu się od Bethesdy, Obsidian pozostał z mniejszą drużyną, większą swobodą i wielkimi planami na własny projekt. Ściśnięty kalendarz tegorocznych premier, wysokie oczekiwania, a do tego niezbyt pozytywne przyjęcie przez fanów decyzji o wydaniu gry jako czasowego exclusive'a dla Epic Games Store brzmią jak udana recepta na crunch. Jednak studio będące ojcem niezliczonych klasycznych erpegów nie poddaje się stresowi.

W wywiadzie dla portalu PCGamesn, Brian Hines (starszy projektant zespołu) zapewnił, że studio nie pozwala na pojawienie się tego zjawiska. Z ekipy pracującej nad The Outer Worlds odchodzi widocznie mniej osób niż od podobnych zespołów innych studiów a to wszystko przez politykę, którą przyjęła firma. Niedopuszczalnym jest, aby zdrowie psychiczne czy życie rodzinne były kosztem, jaki musi ponieść członek drużyny, aby produkt powstał na czas.

Nie oznacza to, że niekiedy pracowników nie prosi się o pozostanie ciut dłużej w pracy, jednak nigdy nie jest to wymogiem - a zawsze opcją. Himes otwarcie przyznaje, że woli wyciąć z gry pewien element niż odbierać pracownikom życie poza projektem.

W dzisiejszych czasach zjawisko crunchu rujnuje karierę, zdrowie i życie niezliczonej ilości deweloperów - niekoniecznie wspierając sam rynek gier. Miejmy nadzieję, że za przykładem Obsidianu pójdą także inne, większe studia - jak na przykład Blizzard.

HQ

Powiązane teksty



Wczytywanie następnej zawartości