Z pewnością terminy "30 klatek na sekundę", "wydajność" i "seria Xbox" brzmią znajomo, a z każdym nowym wydaniem obecnej generacji konsol Microsoftu stajemy przed pytaniem, czy gra faktycznie będzie działać zgodnie z określonymi standardami wydajności. Przypadki takie jak Starfield, Redfall i najnowsza Forza Motorsport były krytykowane za to, że nie oferowały 60 klatek na sekundę w dniu premiery. A już niedługo kolejny nadchodzący tytuł spotka się z krytyką ze strony użytkowników, ponieważ już potwierdził, że nie osiągnie również tej liczby klatek na sekundę, która powinna być już standardem: mówimy o Avowed autorstwa Obsidian Entertaiment.
Nadchodzący tytuł to "pierwszoosobowa gra fantasy RPG dla jednego gracza, nie wiem, dlaczego potrzebujesz jej do działania w 60 klatkach na sekundę" – powiedział dyrektor artystyczny gry Matt Hansen w podcaście Iron Lords. Jako pojedynczy gracz, "limit" 30 klatek na sekundę jest idealny zarówno dla gracza, jak i programistów, twierdzi deweloper.
Nie sposób nie zastanowić się nad pewnymi funkcjami i podzespołami, które Xbox Series X oferuje pod maską, których rzadko używamy nawet w grach, ale które windują ostateczną cenę konsoli.
Co sądzisz o tym, że Avowed nie zdecydowałeś się na 60 klatek na sekundę na konsolach i broniłeś tego stanowiska jako decyzji projektowej?
Dzięki, VGC.