Rozdawanie gier w ramach subskrypcji w pierwszym dniu to świetna okazja dla konsumentów i subskrybentów, ale jak przekłada się to na sprzedaż gier? Cóż, według analityka branżowego i byłego pisarza w GamesIndustry.biz Chrisa Dringa, może to poważnie obniżyć sprzedaż tytułu, przynajmniej na platformach Xbox.
Przemawiając w niedawnym Q&A, zapytany, w jaki sposób Xbox Game Pass może zaszkodzić lub pomóc sprzedaży, Dring powiedział: "Anegdotycznie, gry będące w Game Pass mogą spodziewać się utraty około 80% oczekiwanej sprzedaży premium na Xbox. To jest postać, którą się rzuca. Mniej, jeśli jest to duże wydanie głównego nurtu, ale ogólnie... Spójrz, jak nisko uplasował się Hellblade 2. Albo skąd wziął się Indiana Jones. Albo nawet Starfield. Game Pass wyraźnie zaszkodził sprzedaży tych tytułów na Xboxie.
Ale na innych platformach premiera Game Pass może faktycznie pomóc. "Ten wzrost liczby graczy na jednej konsoli Xbox może mieć duży wpływ na sprzedaż na przykład na PlayStation" Dring dodaje.
Osobiście jest rozdarty w kwestii subskrypcji, ponieważ chociaż mogą one prowadzić do utraty przychodów, niektóre tytuły nie uzyskałyby takiej ekspozycji, jak bez Game Pass. "Wiemy z danych, że jest wiele osób, które grają tylko w Call of Duty. A jeśli niektórzy z tych ludzi zdecydowali się na Call of Duty w tym roku za pośrednictwem Game Pass i ci sami ludzie skorzystali z okazji, aby zagrać w inne gry Game Pass, gry, w które inaczej by nie zagrali... Trudno twierdzić, że to coś złego".
Jakie jest Twoje stanowisko w sprawie subskrypcji Game Pass?