Współprzewodniczący Naughty Dog i scenarzysta The Last of Us Neil Druckmann pochwalił opowiadanie historii Elden Ring i to, jak odbywa się to poprzez rozgrywkę, a nie bezpośrednio przez filmiki.
"Ostatnio intrygują mnie takie rzeczy jak Elden Ring i Inside, które nie polegają tak bardzo na tradycyjnej narracji, aby opowiedzieć swoją historię. Niektóre z najlepszych opowieści w The Last of Us są w filmikach, ale wiele z nich jest w rozgrywce, poruszaniu się po przestrzeni i zrozumieniu historii przestrzeni poprzez patrzenie na nią i analizowanie jej. Dla mnie w tej chwili jest to jedna z najlepszych radości, jakie czerpię z gier, które ufają swoim odbiorcom, że wszystko zrozumie. [Gry], które nie trzymają cię za rękę, to są rzeczy, które naprawdę mnie intrygują. "
Może wydawać się dziwne, aby zobaczyć Elden Ring jako grę z niesamowitym opowiadaniem historii, ponieważ nie koncentruje się na tradycyjnych urządzeniach narracyjnych, zamiast tego ma historię świata, którą gracze odkrywają, inwestując czas w postacie i eksplorację. Udało mu się jednak zdobyć nominację w kategorii Najlepsza narracja na The Game Awards, więc wydaje się, że inni docenili grę za jej opowiadanie historii.
Pomimo pochwał, nie wydaje się, aby Druckmann miał w najbliższym czasie przyjąć wiele taktyk opowiadania historii FromSoftware. "To nie znaczy, że nigdy nie będziemy mieli dialogów ani przerywników filmowych, myślę, że są to narzędzia w twoim zestawie narzędzi" - powiedział Druckmann w rozmowie z The Washington Post. "I myślę, że jest sposób, aby popchnąć te rzeczy do przodu, przynajmniej w przypadku gier, które tworzymy w Naughty Dog."
Jaki styl narracji preferujesz? Daj nam znać.
Dzięki, The Washington Post