Wiele powiedziano o Xboksie i jego strategii uruchamiania gier na wielu platformach, w tym na konkurentach, takich jak PlayStation i Switch. Mówił o tym niedawno Phil Spencer w wywiadzie w podcaście Xbox Era, w którym podkreślił, że przychody z tych platform są kluczowe dla finansowania i tworzenia nowych wysokiej jakości gier od Xbox Studios. Spencer wyjaśnił dalej, że podczas gdy Microsoft traci 30% przychodów na rzecz każdego właściciela platformy, pozostałe środki są nadal znaczące.
Spencer wspomniał również, że ich celem nie jest przekonanie do siebie graczy z PlayStation czy Switcha, ale raczej sprawienie, by gry były dostępne dla jak najszerszego grona odbiorców – niezależnie od platformy. Celem jest maksymalizacja zasięgu i zaangażowania w gry na konsolę Xbox, ostatecznie generując większe przychody, które można ponownie zainwestować w ekosystem w dłuższej perspektywie.
Xbox jako marka sprzętowa był również kluczowym tematem podczas wywiadu. Spencer po raz kolejny podkreślił, że pozostaje to istotną częścią tożsamości Xbox i że będą nadal konkurować, oferując doskonałą funkcjonalność i sprzęt w swoich konsolach.
Czy uważasz, że Xbox w jakikolwiek sposób umniejsza swoją markę, wypuszczając gry na więcej konsol?