Polski
Gamereactor
artykuły o sprzętach

Pioneer DJ PLX-500

Podstawowy gramofon z napędem bezpośrednim, którego żałuję, że nie istniał w młodości...

Pioneer DJ PLX-500 nie jest nowicjuszem na rynku mikserów. W rzeczywistości istnieje na rynku już od ponad pięciu lat. Jednak w ostatnim roku nastąpił jeszcze większy wzrost liczby DJ-ów zainteresowanych odtwarzaniem płyt winylowych (zarówno fizycznych, jak i za pośrednictwem Digital Vinyl System ), a AlphaTheta, firma macierzysta Pioneer DJ, zdecydowała się ponownie wprowadzić ten model do różnych kręgów audio i deejay.

Ponieważ nie będziemy tutaj omawiać innowacyjnych, hybrydowych Pioneer DJ PLX-CRSS12, ale raczej tradycyjne gramofony, PLX-500 byłby młodszym bratem PLX-1000, który jest tradycyjnym profesjonalnym gramofonem DJ oferowanym przez firmę. Innymi słowy, starszy brat, który kosztuje dwa razy więcej, konkurowałby z legendarnym królem królów Technics SL-1200 lub innymi bezpośrednimi rywalami, takimi jak Reloop RP-8000. Z drugiej strony PLX-500 walczy o początkujących DJ-ów winylowych z takimi modelami jak Stanton ST 150 M2, Audio-Technica AT-LP120 czy Numark TT-250USB.

Ponieważ jest to gramofon klasy podstawowej, nieprofesjonalnej, sugeruje on domowe lub dyskretne zastosowanie w małym lokalu, ponieważ nie jest gotowy na codzienną harówkę w klubie lub na przykład skreczujących DJ-ów. To powiedziawszy, mówimy o gramofonie o doskonałej jakości dźwięku i więcej niż przyzwoitym silniku z napędem bezpośrednim, który daje bardzo satysfakcjonujące rezultaty w dotyku i idealną równowagę na początek z winylem.

HQ

Co ciekawe, scena lub nisza, czy jakkolwiek chcesz to nazwać, winylowych DJ-ów i gramofonów z napędem bezpośrednim jest podobna do tej z simracingiem i podstawami kierownicy z napędem bezpośrednim. Przypadkowo mówimy o tej samej technologii, w której mocniejszy silnik oferuje nie tylko większą moc, ale także więcej szczegółów i płynne lub subtelne poprawki, a także przejście z przestarzałego systemu pasków.

To jest reklama:

Po wprowadzeniu i zanim spojrzymy na wydajność Pioneer DJ PLX-500, musimy powiedzieć, że jego projekt, prezentacja i wykończenie są na najwyższym poziomie. Gramofon jest elegancki i bardzo efektowny w swoim białym modelu (kolor niedostępny w topowej gamie), a jego waga i sposób siedzenia na stole dają duże poczucie solidności i solidności pomimo obniżonej ceny. W rzeczywistości "na wagę" i podnoszenie PLX-500 obok SL-1200 jedną ręką wydaje się być tym samym, i to samo dotyczy tego, jeśli mówimy o konstrukcji lub tłumieniu.

Główną atrakcją PLX-500 jest przezroczysta plastikowa osłona, która po otwarciu pozwala na umieszczenie używanej teczki na płytę lub pokrowca pionowo przed DJ-em. Wszystko inne, czy to wizualne, czy praktyczne, jest na swoim miejscu i wygląda dobrze, dzięki czemu ogólny projekt tego gramofonu jest jednym z najlepszych na rynku.

Pioneer DJ PLX-500
Testowanie Pioneer DJ PLX-500 AlphaTheta.
Pioneer DJ PLX-500Pioneer DJ PLX-500
Światło stroboskopowe generuje inny efekt w tym modelu, ale nadal służy jako wskazówka. Ponadto włącznik/wyłącznik jest zabezpieczony przed nieoczekiwanymi wyłączeniami, w przeciwieństwie do Technics.
To jest reklama:

Wszystko? Wszystko dlatego, że PLX-500, w przeciwieństwie do zamówień innych marek od chińskiego producenta Hanpin w tym samym zakresie, pozwala na regulację wysokości ramienia igły, co jest bardzo potrzebne do precyzyjnej kalibracji igły i kontaktu z winylem.

Po zainstalowaniu i skalibrowaniu, kiedy go skonfigurujemy i zaczniemy testować, Pioneer DJ PLX-500 ujawnia swój znak poziomu podstawowego. Jakość dźwięku, ponownie, jest fantastyczna, ale możliwości dla deejayów są oczywiście ograniczone. W kilku nieuczciwych porównaniach head-to-head z Technics SL-1200 zauważyliśmy różnice, a tym bardziej każdego DJ-a wywodzącego się z wieloletniego doświadczenia z profesjonalną gamą. Ale z drugiej strony wiemy, że intencja jest tutaj dokładnie odwrotna: przejście od mniej do więcej.

Do naszych testów użyliśmy nagrań z bitami i wokalami z różnych gatunków, a także winyli z efektami scratch (wyobraźcie sobie, jak bardzo są porysowane w tym momencie), ciągłych sygnałów dźwiękowych i innych zasobów. Najbardziej oczywiste wady mają związek z nieco szarpanym rozruchem oraz zbyt wolnym i długotrwałym hamowaniem, a także z poczuciem, że zbyt łatwo jest zatrzymać silnik, gdy naciskasz na płytę w celu zadrapania lub szukania. Najwyraźniej te trzy małe problemy mają związek ze zmniejszonym momentem obrotowym silnika tego stołu.

Podoba nam się, że suwak wysokości dźwięku jest bardziej miękki lub płynniejszy, ale nie to, że jego korekty nie są tak precyzyjne, jak można by się spodziewać. Wykonując pitch bend za pomocą suwaka (a nie talerza), zauważasz zmianę, którą można opisać jako niezdecydowaną lub nieregularnie zakrzywioną, a korekty stają się trudne, gdy musisz je nagle wprowadzić. Mówiąc w skrócie, wygląda to tak, jakby przy każdej poprawie silnik najpierw starał się nadrobić zaległości, a następnie próbował wygładzić ruch, co wyraźnie zauważamy, podnosząc lub obniżając wysokość ustalonego tonu.

Pioneer DJ PLX-500Pioneer DJ PLX-500Pioneer DJ PLX-500
Możesz wyregulować wysokość ramienia i obrócić talerz z prędkością 33/45/78 obr./min.
Pioneer DJ PLX-500
Porównanie: A Pioneer DJ PLX-500 między dwoma Technics SL-1200.

Inną dużą różnicą w stosunku do profesjonalnych gramofonów są rażące oszczędności na kartridżu i na arkuszu gówna. Ten pierwszy nie jest najlepszy dla serii 3600L i jest daleki od gotowości, abyś go "nadużywał", podczas gdy drugi jest smukły i nieodpowiedni, ponieważ nie może skompensować siły kątowej działającej na igłę, bez względu na to, jak duża jest regulacja pionowa na ramieniu, więc będziesz musiał wymienić oba, gdy tylko poczujesz się bardziej komfortowo i będziesz chciał zrobić więcej psot.

Wreszcie, zauważyliśmy również pewne grzechotanie/chybotanie ("taka-taka") w silniku przy pewnych ruchach, niezauważalne w wynikowym dźwięku, ale zauważalne dla ucha przy wyciszonym dźwięku.

Wróćmy jednak do głównej propozycji tego gramofonu i nie zapominajmy o jego inicjacyjnej roli. Na Pioneer DJ PLX-500 można deejay całkiem dobrze, a znalezione wady są, ponownie, w porównaniu z profesjonalnymi gramofonami i zauważalne tylko dla doświadczonych rąk i uszu. Z czasem trudno byłoby ci dokonać zaawansowanych zadrapań lub drobnych poprawek, biorąc pod uwagę brak mocy silnika, ale to sprawia, że jest to bardziej niewdzięczne dla powracających lub "zstępujących" niż dla początkujących.

Dzięki niemal idealnemu wzornictwu, dodatkom, takim jak tryb 78 obr./min lub możliwość zgrywania płyt winylowych przez USB w celu cyfrowego wyodrębniania utworów dla Rekordbox (gdzie można również odtwarzać bezpośrednio z biblioteki za pomocą winylu kontrolnego DVS), a także biorąc pod uwagę doskonałą jakość dźwięku i izolację, Pioneer DJ PLX-500 jest nadal jednym z najlepszych gramofonów, które możesz wziąć pod uwagę, rozpoczynając przygodę z DJ-owaniem na płytach winylowych, A także jeden z najlepszych stosunków jakości do ceny, jeśli wszystko, co chcesz zrobić, to słuchać muzyki. Patrząc wstecz na moje młodsze ja i kilka lub bardzo drogie opcje, które były dostępne, gdy zaczynałem DJ-ować, żałuję, że nie było czegoś takiego w latach 90. za 300 euro z resztkami...

Pioneer DJ PLX-500Pioneer DJ PLX-500
Nie da się zaprzeczyć, że Pioneer DJ PLX-500 jest przystojny.
Pioneer DJ PLX-500
Sam gramofon (po lewej PLX-500, po prawej Technics 1200-SL) wykonany jest z wysokiej jakości aluminium.
Pioneer DJ PLX-500
Pioneer zaoszczędził kilka euro na kartridżu i to od Ciebie będzie zależało, czy zaktualizujesz go w przyszłości...
08 Gamereactor Polska
8 / 10
overall score
to ocena naszych redaktorów. Jaka jest Twoja? Wynik ogólny jest średnią wyników redakcji każdego kraju

Powiązane teksty

Pioneer DJ PLX-500

Pioneer DJ PLX-500

ARTYKUŁ O SPRZĘCIE. Przez David Caballero

Podstawowy gramofon z napędem bezpośrednim, którego żałuję, że nie istniał w młodości...



Wczytywanie następnej zawartości