Polski
Gamereactor
wiadomości

PlayStation Network znów działa, ale ani przeprosiny, ani odszkodowanie od Sony nie zadowalają fanów

Abonenci PS Plus otrzymają dodatkowe pięć dni subskrypcji usługi, ale co ze wszystkimi innymi?

HQ

Chociaż nie była tak katastrofalna ani dramatyczna w swoich konsekwencjach jak 23-dniowa awaria w 2011 roku, globalna awaria PlayStation Network w środku weekendu była miażdżącym ciosem dla relacji Sony z użytkownikami i radzenia sobie z tym problemem.

W końcu, wczesnym rankiem, wszystkie usługi zostały ponownie uruchomione, więc możemy teraz wrócić do akcji w naszych grach wieloosobowych. PlayStation ogłosiło również za pośrednictwem X, że Subskrybenci PlayStation Plus otrzymają dodatkowe pięć dni oprócz aktywnej subskrypcji. Ale to, jak wielu wie, nie wystarczy. Problem przestojów serwera ujawnił inne poważne luki w usługach dla użytkowników.

Po pierwsze, co się stanie z tymi, którzy korzystają z darmowych gier bez subskrypcji PS Plus i nie mogli się nimi cieszyć? Mówimy o dużych bazach graczy, takich jak Fortnite.

Po drugie, są użytkownicy z konsolami cyfrowymi (PS5 i PS5 Pro), którzy mają na przykład swoje gry na PS4 lub PS5 przechowywane na dyskach zewnętrznych. Odczyt własności tych gier po połączeniu z konsolą jest weryfikowany przez PSN, więc może się zdarzyć, że podczas takiego jak wczorajsza awaria w przyszłości, która trwała dłużej, PS5 Pro może być bardzo, bardzo drogim przyciskiem do papieru. To samo dotyczy innych urządzeń, które wymagają podłączenia, takich jak PS Portal.

Jedną z ewentualności, nad którą z pewnością zastanawia się teraz wielu graczy, jest co stanie się z trwającą betą Monster Hunter Wilds. Jak wiecie, gra zadebiutuje 28 lutego na PlayStation, Xbox Series i PC, chociaż zawsze oczekuje się, że główna baza graczy będzie na konsolach Sony. Ani Capcom, ani Sony nie skomentowały tego, ale ten spadek już doprowadził do tego, że wielu graczy zdecydowało się wypróbować grę na innej platformie, jeśli to możliwe, a nawet anulowało swoje zamówienia przedpremierowe na PS5.

Wreszcie, Sony nie poinformowało jeszcze, jaki konkretny problem spowodował ogólnoświatową awarię sieci. W 2011 roku, w erze PS3, usługa była niedostępna przez 23 dni z powodu włamania, które, jak pamiętamy, doprowadziło do kradzieży danych osobowych i finansowych z 70 milionów kont użytkowników, co z kolei zmusiło Sony do całkowitego remontu całego systemu. Czy tym razem wyciekły informacje o użytkownikach? My, gracze, musimy to wiedzieć.

Ostatecznie Sony musi pogodzić się ze swoimi użytkownikami (nie tylko abonentami PS Plus), zaoferować rekompensatę, która będzie skuteczna dla wszystkich graczy, i odpowiednio się wytłumaczyć. Czy zgadzasz się z tym stwierdzeniem?

PlayStation Network znów działa, ale ani przeprosiny, ani odszkodowanie od Sony nie zadowalają fanów


Wczytywanie następnej zawartości